گروه خبر: در آستانه سفر لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه به ایران، مخالفت‌ها با این سفر از سوی رسانه‌ها و شخصیت‌های اصولگرا که از هفته پیش آغاز شده ‌بود، شدت گرفته ‌است. خبرگزاری فارس را می‌توان ازجمله رسانه‌های اصولگرایی معرفی کرد که بیشترین مطالب خبری انتقادی در این باره را منتشر کرده است.


گزارش این رسانه با عنوان «قاتل خندان ایرانی‌ها در راه تهران» یکی از آخرین مطالبی است که این رسانه اصولگرا دیروز منتشر کرده است. خبر سفر فابیوس به تهران را سیدعباس عراقچی، معاون وزیر خارجه آخرین روز تیرماه در نشست خبری با رسانه‌های داخلی و خارجی اعلام کرده بود. این برای اولین بار طی ۱۲ سال گذشته است که وزیر خارجه فرانسه به تهران سفر می‌کند. آنچه منتقدان به این سفر را به اعتراض واداشته، موضوعاتی چون نقش فابیوس در پرونده بحث‌برانگیز انتقال خون‌های آلوده از فرانسه به ایران که سه دهه از به جریان افتادنش می‌گذرد و نیز رویکرد کارشکنانه فرانسه در مذاکرات اخیر هسته‌ای است. در آن زمان فابیوس نخست وزیر رئیس‌جمهوری چپ‌گرای فرانسه، فرانسوا میتران بود. خبرگزاری فارس ۳۱ تیر در گزارشی با عنوان «عامل ایدز وارد می‌شود»، نوشت: «این خون‌های آلوده بدون اینکه مراحل آزمایش را طی کنند، به دستور فابیوس وارد بازار شدند و دستور غربالگری این محموله‌ها هم زمانی صادر شد که دیگر دیر شده بود و در دادگاه به راحتی تبرئه شد.»

در فاصله سال‌های ۶۱ تا ۶۳ خون‌هایی توسط یک شرکت فرانسوی به ایران صادر شد که به‌دلیل آلودگی باعث ابتلای برخی از بیماران هموفیلی به ویروس ایدز شده است.


از سوی دیگر برخی شخصیت‌های سیاسی نیز در روزهای اخیر به ماجرای سفر وزیر خارجه فرانسه اعتراض کرده‌اند. به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی، رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه هفته گذشته تهران گفت: «ما می‌گوییم این وزیر خارجه صهیونیست فرانسه که تیم دیپلماسی ما را بیش از دیگران آزار داد، حالا می‌خواهد به ایران بیاید. چرا فرش قرمز پیش رویش پهن کنیم؟ زهره طبیب‌زاده، یکی از نمایندگان مجلس نیز با اشاره به انتقال خون‌های آلوده به ایران گفت که فارغ از این موضوع، نقشی که فرانسه در دوره اخیر در حین مذاکرات داشته در واقع نقش نیابتی رژیم صهیونیستی بوده است که از این رو به هیچ وجه از خاطر ملت ایران پاک نمی‌شود.