مهر: سخنگوی دولت گفت: تاخیر دو روزه واریز یارانه نقدی خرداد و تیرماه ۹۴ خللی در پرداخت یارانه‌ها ایجاد نکرده است و یارانه نقدی خانوارها طبق قانون پرداخت خواهد شد. محمدباقر نوبخت با اشاره به تبصره ۲۰ قانون بودجه سال ۹۴ گفت: دولت طبق این قانون موظف است یارانه نقدی را هر ماه به حساب خانوارها واریز کند و ما نیز همین کار را انجام خواهیم داد.وی تصریح کرد: برهمین اساس، تاخیر دو روزه واریز یارانه خرداد و تیر ۹۴ خللی در پرداخت یارانه‌ها ایجاد نکرده است و یارانه نقدی خانوارها طبق قانون پرداخت خواهد شد.

سخنگوی دولت با اشاره به برنامه‌ریزی‌های دولت در چارچوب تنظیم چگونگی هزینه‌کرد دارایی‌های آزاد شده گفت: در این خصوص برنامه ششم توسعه مناسب‌ترین برنامه‌ای است که می‌تواند این ماموریت را بر عهده گیرد چرا که زمان اجرای این برنامه تقریبا مصادف با اجرایی شدن لغو تحریم‌ها خواهد بود. وی تدوین این برنامه‌ریزی را در حیطه وظایف سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی عنوان کرد و افزود: رقم مورد نیاز سرمایه‌گذاری برنامه ششم توسعه بیش از هزار و شصت و سه هزار میلیارد تومان است که یقینا رقم حدود ۱۲۰ میلیارد دلاری دارایی‌های آزاد شده نمی‌تواند پاسخگوی چنین حجم سرمایه‌گذاری باشد. نوبخت محوریت این برنامه‌ریزی‌ها را سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی در چارچوب ایجاد اشتغال عنوان کرد و گفت: این مهم‌ترین هنر و برنامه‌ای است که کارشناسان ما در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای دوره ۱۳۹۵ تا ۹۹ در حال تدوین آن هستند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با اشاره به انتظار مردم برای کاهش قیمت‌ها و دوران بعد از لغو تحریم‌ها افزود: ارزانی کالاها از طریق افزایش واردات از خارج از کشور به هیچ عنوان در سیاست‌های دولت نیست؛ بلکه سیاست اصلی ما ایجاد ارزانی از طریق افزایش تولیدات داخلی ناشی از سرمایه‌گذاری‌هایی است که از منابع خارجی و داخلی بعد از تحریم‌ها فراهم خواهد شد. وی افزود: همه تلاش دولت در جهت بهره‌وری از ظرفیت‌های آزاد شده برای سرمایه‌گذاری‌های خارجی و داخلی در جهت افزایش تولید و صادرات خودمان خواهد بود. نوبخت با اشاره به سفرهای اخیر هیات‌های اقتصادی کشورهای مختلف به ایران تصریح کرد: ما حتی برای این هیات‌هایی که مستمرا وارد ایران می‌شوند پکیج‌هایی را آماده کرده‌ایم تا بدانیم از هر هیات خارجی چه چیزی باید بخواهیم و از حضور آنها در چه زمینه‌ای استفاده کنیم ولی این به معنی در اختیار گذاشتن بازار کشور به آنها و زمین‌گیر کردن تولیدکنندگان داخلی با واردات نخواهد بود.