گروه خبر: موج انتقادها به صدا وسیما به دلیل پخش اخباری بر ضد توافق هسته‌ای به‌قدری بالا رفته که رئیس سازمان صدا و سیما را برای دومین بار مجبور به پاسخگویی کرده است. محمد سرافراز چند روز پیش نیز در سرمقاله هفته‌نامه صداوسیما با عنوان «رسانه ملی و ابتکار عمل جریان‌سازی خبری» از عملکرد سازمان متبوعش درخصوص توافق هسته‌ای دفاع کرده بود.


با این حال حجم انتقاد بخشی از مردم و دولتمردان موجب شد تا او روز یکشنبه نیز در نشست کمیسیون فرهنگی مجلس از عملکردش در این دوران دفاع کند و به انتقادها یک بار دیگر پاسخ دهد. به گزارش انتخاب، به نقل از خانه ملت، سرافراز در این نشست با اشاره به انتقادات اخیر دولت نسبت به رویکرد صداوسیما در انعکاس نظرات مخالفان مذاکرات هسته‌ای اظهار کرد: نگاهی بین برخی از دولتی‌ها نسبت به صداوسیما وجود دارد که معتقدند باید انقدر سطح توقع از صداوسیما بالا رود که این سازمان همیشه بدهکار جلوه داده شود تا دولت به وظایف قانونی خود در قبال رسانه ملی برای تامین بودجه آن عمل نکند؛ بنابراین اهداف دولت و چنین اظهاراتی سیاسی بوده و واقعی نیست.

فعالیت رسانه ملی درخصوص انعکاس 18 روز مذاکرات وین گسترده و مناسب بود. گزارش خبرنگاران مختلف در مصاحبه‌های متعدد آن چیزی را که تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان، رئیس‌جمهوری و بقیه اعضای دولت مطرح کردند، پخش شد و صداوسیما زوایای مثبتی را که آنها تشریح می‌کردند، انعکاس می‌داد. وی تاکید کرد: عده‌ای توقع دارند فقط حرف‌های موافقان مطرح شود و پوشش صداوسیما یک طرفه باشد که این امر رویکرد ما نبوده است. سرافراز به خانه ملت گفت: اکنون دوره‌ای است که جمع‌بندی مذاکرات 1+5 باید در مراجع قانونی بررسی شود؛ بنابراین این بررسی باید عمیق و همه‌جانبه باشد و در چنین دوره‌ای امکان آن نیست که صرفا حرف‌های موافقان مذاکرات مطرح شود.