تعدادکاربران سرویس موسیقی اپل به 10 میلیون نفر رسید

دنیــای اقتصــاد: سرویس موسیقی اپل این شرکت را به رقابت پخش‌کننده‌های موسیقی وارد کرد.

حالا این سرویس رقیبی جدی برای سرویس‌هایی مانند Spotify، Pandora و Rdio به حساب می‌آید. آمار هم نشان می‌دهد که سرویس موسیقی اپل از زمان ورودش به بازار نظر کاربران زیادی را به خودش جلب کرده است.

بر اساس آماری که به تازگی منتشر شده است، سرویس موسیقی این شرکت از زمان معرفی تا حالا حدود ۱۰ میلیون نفر کاربر جذب کرده است. این سرویس در ماه میلادی گذشته و همزمان با نسخه جدید سیستم عامل iOS یعنی iOS ۴/ ۸ معرفی شده است.

این آمار توسط HITS Daily Double گردآوری شده و هنوز شرکت اپل آن را تایید نکرده است. با این حال اما ظاهرا این آمار بین اپل و تولیدکنندگان محتوا مشترک هستند و به طور کلی نشان می‌دهند که سرویس موسیقی اپل در حال رشد است. تیم کوک، مدیرعامل اپل هم در کنفرانس بررسی درآمد این شرکت که اخیرا برگزار شده بود، اعلام کرد میلیون‌ها نفر از سرویس موسیقی اپل استفاده می‌کنند.

هرچند این موضوع چندان هم دور از ذهن نیست، چون در حالی که سرویس‌های پخش موسیقی دیگر نیاز به دانلود دارند، سرویس موسیقی اپل در سیستم عامل iOS ادغام شده است. این به معنای آن است که دیگر نیازی نیست کاربران سرویس موسیقی اپل آن را فعال کنند.