دو دوربین کامپکت ارزان قیمت

دنیای اقتصاد: شرکت Casio به تازگی دو دوربین عکاسی جدیدش را به بازار معرفی کرده است.

این دو محصول جدید از خانواده دوربین‌های کامپکت این شرکت هستند که با مدل Exilim EX-ZR۳۰۰۰ و EX-ZR۶۰ به بازار معرفی شده‌اند.

هر دو این مدل‌ها در دسته دوربین‌های کامپکت ارزان‌قیمت بازار قرار می‌گیرند که اولی با قیمت پایه ۸۱ دلار و دومی با قیمت پایه ۱۲۱ دلار روانه بازار خواهند شد. با این اوصاف نمی‌توان انتظار امکانات و قابلیت‌های چندان حرفه‌ای از این دوربین‌ها داشت. مدل EX-ZR۳۰۰۰ امکان عکاسی با کیفیت ۱۲ مگاپیکسل را داشته و از حسگر BSI CMOS بهره می‌برد.

لنز این دوربین ۳۰۰-۲۵ میلی‌متری است و با این اوصاف برای کاربرانی که به دوربین‌هایی با قدرت بزرگنمایی بالا علاقه دارند، گزینه مناسبی خواهد بود.

دوربین مدل EX-ZR۶۰ اما حسگر BSI CMOS بزرگ‌تری داشته و امکان عکاسی با وضوح ۱۶ مگاپیکسل را در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد. لنز این دوربین ۲۵۰-۲۵ میلی‌متری است. هر دو این دوربین‌ها دارای صفحه نمایش LCD بازشونده و کلید شاتر دوم در پنل جلویی هستند تا کار عکاسی سلفی را برای کاربرانشان ساده‌تر بکنند.

شرکت Casio اعلام کرده است دوربین مدل EX-ZR۳۰۰۰ را از روز سی و یکم ماه جولای و مدل EX-ZR۶۰ را از روز بیست و هشتم ماه آگوست به صورت رسمی روانه بازار خواهد کرد و به فروش عمومی می‌رساند.