همکاران سیستم: شرکت مایکروسافت ابزاری ارائه کرده است که از بارگذاری و نصب هرآنچه که در سیستم Windows Update ارائه می‏شود روی سیستم عامل ویندوز ۱۰ جلوگیری می‏کند.

به گزارش وب‌سایت theinquirer، یکی از بزرگ‌ترین تغییرات در نسخه جدید ویندوز که چهارشنبه این هفته عرضه می‏شود این است که به‏روزرسانی‏ها به صورت خودکار بارگذاری و نصب می‏شوند. این اتفاق باعث می‏شود تا سنت دیرینه مایکروسافت برای عرضه به‏ روزرسانی‏ ها در دومین سه‏شنبه هر ماه خاتمه یابد و مهم‏تر از همه این قابلیت برای کاربرانی که همواره قصد در اختیار گرفتن وصله‏های امنیتی را دارند بسیار کاربردی است.

به‌رغم مفید و کاربردی بودن قابلیت مذکور، بسیاری از کاربران از این اتفاق راضی نیستند و ترجیح می‏دهند روی درایورها و به‏روزرسانی‏هایی که در دستگاه آنها نصب می‏شود کنترل داشته باشند. مایکروسافت با نصب اجباری به‏روزرسانی‏ها دست به اقدامی زده است که طی آن کاربران رایانه‏ای تازه‏کار و کم‏تجربه بتوانند سیستم ایمن‏تری در اختیار داشته باشد. این اتفاق یک رجوع به گذشته است که در آن گفته می‏شود مایکروسافت بهترین اتفاق را برای کاربران صلاح می‏داند.

اما خوشبختانه ابزاری که ارائه شده است در این زمینه به منتقدان کمک می‏کند تا بتوانند جلوی بارگذاری و نصب به‏روزرسانی‏هایی که نمی‏خواهند را بگیرند. مایکروسافت با انتشار بیانیه‏ای در این زمینه توضیح داد: «در نسخه Windows ۱۰ Insider Preview دستگاه شما همواره به صورت خودکار آخرین به‏روزرسانی‏ها را برای رفع حفره‏های موجود در اختیار می‏گرفت. به‏روزرسانی‏ها به صورت خودکار نصب می‏شوند و نیازی نیست که انتخاب کنید کدام یک از آنها برای دستگاه شما لازم هستند».