رایورز: مایکروسافت در حال تکمیل دو گوشی هوشمند Lumia ۹۵۰ و Lumia ۹۵۰XL است که پایان سال جاری میلادی آنها را با همراه با قابلیت اسکن عنبیه چشم روانه بازار می‌کند.

مرکز Windows Central این خبر را منتشر کرد و توضیح داد که به مشخصات نخستین گوشی‌های هوشمند مایکروسافت مبتنی بر ویندوز ۱۰ دسترسی پیدا کرده است. پیش‌ از این گفته شده بود این گوشی با نام Lumia ۹۴۰ و Lumia ۹۴۰XL عرضه می‌شود.

گوشی‌های هوشمند مذکور که قرار است مدل نهایی آنها با نام‌های Lumia ۹۵۰ و Lumia ۹۵۰XL عرضه شود، به اسکنرهای هوشمند مخصوص عنبیه چشم مجهز شده‌اند تا مایکروسافت از این طریق بتواند سیستم امنیتی جدید خود موسوم به Windows Hello را در اختیار کاربران بگذارد.

مدل بزرگ‌تر این دو محصول یعنی Lumia ۹۵۰XL نمایشگر لمسی ۷/ ۵ اینچی از نوع QHD دارد و نخستین گوشی است که همراه با قاب پوششی هوشمند از قلم Surface Pen پشتیبانی می‌کند. مدل دیگر به نمایشگر لمسی ۲/ ۵ اینچی از نوع QHD مجهز شده است که البته قابلیت‌های مذکور در آن وجود ندارد. اما هر دو گوشی هوشمند دوربین دیجیتالی ۲۰ مگاپیکسلی دارند و همراه با فلش LED و دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی ارائه می‌شوند.