دنیای اقتصاد، اهواز، محمد علاف‌پور: مدیرعامل شرکت فولاد اکسین خوزستان از صادرات ۱۴ هزار تن محصولات فولاد اکسین به عراق خبر داد. عزیز قنواتی گفت:

از آنجا که طراحان سازه‌های ساختمانی در عراق شرکت‌های خارجی هستند، توصیه می‌کنند که ورق‌های مورد نیاز خود را از خارج تامین کنند که با توجه به مذاکرات دی سال گذشته با طرف‌های عراقی در نمایشگاهی که با حضور معاون اول رئیس‌جمهوری در این کشور برپا شد مذاکرات لازم در چارچوب تامین نیازمندی‌های کشور عراق به ورق‌های عریض صورت گرفت. قنواتی افزود: برای نخستین بار، این شرکت با امضای قراردادی با صنایع کشتی‌سازی خرمشهر، ورق‌های عریض مورد نیاز به‌منظور ساخت دو فروند هاورکرافت (یدک کش) بزرگ را تامین می‌کند.

وی با اشاره به گرایش صنایع کشتی سازی داخلی برای تامین ورق‌های عریض به سمت شرکت‌های داخلی اظهار کرد: بدنه یک یدک کش ۳ تا ۴ هزار تن وزن دارد که به همین میزان ورق‌های عریض از نوع A۲۸۳ و A۵۱۶ توسط شرکت فولاد اکسین خوزستان تامین می‌شود. قنواتی با اشاره به توانمندی این شرکت در ساخت ورق فولادی زیردریایی گفت: فولاد اکسین در چارچوب توانمندسازی داخلی آمادگی لازم را برای همکاری با شرکت‌های داخلی دارد.

مدیرعامل شرکت فولاد اکسین در ادامه به امضای قرارداد این شرکت با پایانه‌های نفتی ایران اشاره کرد و گفت: این شرکت برای ساخت مخازن ذخیره‌سازی نفت به حجم ۲۰میلیون بشکه، پلیت (ورق)‌های مورد نیاز آن را تامین می‌کند.