گروه خبر: رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر شفاهی حسن کامران، نماینده اصفهان درباره دلیل اعلام وصول نشدن استیضاح وزیر راه و شهرسازی توضیحاتی ارائه کرد. کامران در تذکری شفاهی با استناد به ماده 223 آیین‌نامه در مورد روند استیضاح، یک بار دیگر بر استیضاح وزیر راه و شهرسازی اصرار کرد.


به گزارش «ایسنا» علی لاریجانی، رئیس مجلس نیز در پاسخ به این تذکر اظهار کرد: در جلسه‌ای که با حضور شما و برخی نمایندگان وزیر راه و شهرسازی مطرح شد شما بعد از پاسخ‌های وزیر گفتید که اصرار به انجام استیضاح دارید. بنده نیز در همان جلسه گفتم که آقای کامران و دوستانش حق انجام استیضاح را دارند.وی افزود: در جلسه‌های هیات رئیسه توجهی به تغییرات در آیین‌نامه نشد که طبق آن باید قبل از اعلام وصول استیضاح به کمیسیون مربوطه ارجاع شود همچنین اگر تعداد امضاکنندگان کمتر از 10 نفر باشد، باید روال استیضاح مجددا انجام شود.رئیس مجلس ادامه داد: با توجه به صحبت‌های شما مبنی بر این که 10 نفر همچنان برای استیضاح وزیر راه و شهرسازی اصرار دارند از آقای ابوترابی‌فرد خواهش کردم که پیگیر‌ی‌های لازم را انجام دهند که این بررسی‌ها حکایت از آن دارد که تنها 8 نفر درخواست استیضاح دارند. باز هم بعد از این جلسه با آقای ابوترابی فرد صحبت می‌کنم.


ممانعت از سفر فابیوس

همچنین به گزارش «ایسنا»، ۱۰ نماینده مجلس در تذکری به وزیر امور خارجه خواستار ممانعت از سفر اشخاصی همچون لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه به کشور شدند.


تذکر به وزیر ارشاد

در خبری دیگر 18 نماینده مجلس در تذکری به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کردند که شورای‌عالی امنیت ملی هیچ مصوبه‌ای در مورد محدودیت رسانه‌ها و تمجید موضوع موافقت‌نامه نداشته است. چندی پیش نامه‌ای با مضمون دستورالعمل به رسانه‌ها در مورد رعایت خطوطی بر انتشار اخباری مربوط به برجام و قطعنامه 2231 از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در برخی رسانه‌ها منتشر شده بود. به‌دنبال آن حسین نوش آبادی، سخنگوی وزارت ارشاد در مورد این ابلاغیه گفته بود که «اگر قرار باشد هر کسی پیرامون موضوعی که با امنیت ملی ما گره خورده، اظهارنظرهای مخالف منافع ملی بکند، قطعا باید جلوی آن را گرفت. تصمیمی که شورای‌عالی امنیت ملی هم درخصوص توافق هسته‌ای اتخاذ کرده، ناظر بر همین موضوع است.» درخبری دیگر به گزارش خبرگزاری تسنیم، با اعلام انصراف نماینده مردم فلاورجان نسبت به سوالش از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این سوال از دستور کار مجلس خارج شد.