تبلیغات اثربخش برای آراستگی شهر و ایجاد انگیزه در خرید بسیار اهمیت دارند و برای رسیدن به نتیجه‌ای موفقیت آمیز باید راه‌های بدیعی را پیمود



فرش قرمز نیکون برای مسافران مترو
چندی پیش، در یکی از ایستگاه‌های مترو در شهر سئول، مردم از فرش قرمزی عبور می‌کردند تا به فروشگاه‌های آن ایستگاه برسند. این فرش قرمز بخشی از کمپین تبلیغاتی شرکت نیکون، تولیدکننده دوربین‌های عکاسی، بود. در دوطرف این فرش قرمز بیلبوردی بود که بر روی آن تصویر عکاسانی بود که گویی از عابران عکس می‌گرفتند. در این فرش قرمز حسگرهایی کار گذاشته شده بود تا زمانی که مردم از روی آنها عبور می‌کردند، صدا و تصویر فلش دوربین شبیه‌سازی می‌شد.



حمل‌و‌نقل آسان
این کمپین عبارت است از تعداد کیلومترهایی که موادغذایی از محل تولید، مانند مزرعه تا فروشگاه‌ها طی می‌کنند. بر همین اساس، می‌توان میزان اثر گلخانه‌ای تولید شده در این فرآیند را تخمین زد. با این پیش‌فرض که اگر مردم از مسافتی که موادغذایی طی می‌کند اطلاع پیدا کنند، در جریان خرید، انتخاب‌های بهتری انجام می‌دهند، در این کمپین کدهایی روی برچسب موادغذایی قرار گرفت که در هنگام اسکن کردن آنها در محل صندوق، مسافت طی شده آن روی صورتحساب خرید نشان داده می‌شود.



مدارس چتربازی برای مردم عادی؛ سقوط آزاد با طعم لذت و هیجان
مدارس چتربازی معمولا بودجه زیادی برای تبلیغات ندارند. یکی از بزرگ‌ترین مدارس چتربازی سوئیس با نام سوئیس اسکایدایو، کمپینی به راه انداخت که به افراد عادی امکان می‌داد هیجان و لذت چتربازی را تجربه کنند. این کمپین شهرت و پوشش رسانه‌ای قابل توجهی را برای این شرکت به ارمغان آورد. در این کمپین، تصویر شهر بر کف شیشه‌ای آسانسور نصب شد و به افراد امکان می‌داد، زمانی که آسانسور پایین می‌آید، حس سقوط آزاد را تجربه کنند.

منبع: دوماهنامه توسعه مهندسی بازار