پخش آخرین فیلم مرتضی احمدی از تلویزیون

مستند برگزیده جشنواره سینما حقیقت جمعه این هفته برای اولین بار از شبکه مستند سیما روی آنتن می‌رود.

به گزارش خبرگزاری برنا، هادی آفریده کارگردان مستند «چنارستان» درباره ویژگی‌های این اثر توضیح داد: این فیلم که برای ساخت آن دو سال و نیم زمان گذاشته‌ام، تاریخ بیش از ۱۰۰ سال خیابان ولیعصر را به مخاطب نشان می‌دهد و بهانه‌ای است تا تاریخ اجتماعی و خاطرات جمعی مردم تهران را نیز در قالب آن مرور کنیم.

ضمن اینکه این اثر به بازیابی مهم‌ترین وقایع فرهنگی و اجتماعی این خیابان می‌پردازد.وی افزود: از آنجا که پیدا کردن حامی‌‌‌‌ مالی بسیار دشوار است، حدود یک‌سال اول پروسه تولید فیلم به بحث پژوهش و یافتن سرمایه‌گذار اختصاص داشت. چرا که این بخش از سینما همواره دچار کمبود بودجه است و اعتبارات مالی کمی‌‌‌‌ به آن اختصاص پیدا می‌کند.وی همچنین اعلام کرد: «چنارستان» آخرین فیلمی‌‌‌‌‌‌‌ است که زنده یاد مرتضی احمدی در آن حضور دارد.

همچنین چهره‌های دیگری چون کامران عدل، دکتر احمد نادعلیان، علی دهباشی، حوری اعتصام، عین‌اله کیوان‌شکوه، حسن میرزاعلی، اسکندر مختاری، سعید سادات‌نیا، امیر انوش‌فر، ایرج حسابی، نوا توکلی‌مهر و... نیز در کار حاضر هستند و درباره موضوع سخن گفته‌اند.آفریده با بیان اینکه ساختار این فیلم ترکیبی از چند گونه روایی سینمای مستند است، ادامه داد: ما در این فیلم راوی سوم شخص داریم و فیلم در بخش‌هایی به سمت مستندهای توصیفی و مشاهده گر می‌رود. این مستند جمعه هفته آینده ۱۶ مرداد ساعت ۲۳ از شبکه مستند بازپخش می‌شود.