گروه خبر: رئیس کمیته هنر شورای شهر تهران از دعوت مسوولان پلیس برای ارائه گزارشی درخصوص روند بررسی پرونده ربوده شدن «مجسمه پست» روبه‌روی موزه پست خبرداد. به گزارش «ایسنا»، عبدالحسین مختاباد در واکنش به سرقت مجسمه‌ای جدید در تهران با بیان اینکه سازمان زیباسازی مسوول تامین امنیت نیست، گفت: پلیس باید در این زمینه پاسخگو باشد.

وی با اشاره به محل ربوده شدن مجسمه پست گفت: این مجسمه از حوالی میدان امام خمینی(ره) که محلی پرتردد است ربوده شده و قطعا دوربین‌هایی در این منطقه وجود داشته که نسبت به ثبت حرکات اقدام کند.

رئیس کمیته هنر شورای شهر تهران تاکید کرد: اگر در روز اول برخورد جدی با سارقان مجسمه‌های قبلی رخ می‌داد، قطعا شاهد چنین اتفاقی نبودیم. در همین حال عیسی علیزاده، مدیرعامل سازمان زیبا‌سازی شهر تهران گفت: سازمان زیباسازی شهر تهران موضوع سرقت مجسمه برنزی (صندوق پست) خیابان امام خمینی(ره) را برای پیگیری و دستگیری سارقان به کلانتری منطقه اعلام کرده است.

به گزارش «ایرنا»، وی با بیان اینکه سرقت مجسمه برنزی خیابان امام خمینی (ره) با انگیزه مادی صورت گرفته است، افزود: بعد از اینکه به ما اطلاع دادند مجسمه برنزی پست در خیابان امام خمینی(ره) صدمه دیده، از سازنده مجسمه درخواست کردیم آن را ترمیم کند. وی تصریح کرد: سازنده مجسمه چند روز بعد برای ترمیم این اثر به مکان نصب مجسمه رفت که متوجه شد مجسمه به سرقت رفته است. مدیرعامل سازمان زیبا‌سازی شهر تهران افزود: بعد از اینکه سازنده اثر به ما اطلاع داد مجسمه به سرقت رفته ما همان روز از وی خواستیم یک مجسمه دیگر با همان شکل و فرم قبلی بسازد. وی تصریح کرد: ساخت و نصب مجسمه‌های برنزی نظیر مجسمه صندوق پست ۳۰‌تا‌۴۰ میلیون تومان برای سازمان زیبا‌سازی هزینه دارد.