ایسنا: مدت زیادی از حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در شبکه اجتماعی اینستاگرام نمی‌گذرد. طی این مدت محمود واعظی ۱۰ مطلب روی صفحه منتسب به خود قرار داده که مضامین آنها از عیادت از جانبازان تا بازگشت تیم هسته‏ای کشور و تبریک عید فطر متفاوت است.

با وجود این در قسمت نظراتی که روی این مطالب گذاشته می‌شود یک تم غالب وجود دارد و آن بحث گلایه از قیمت و کیفیت اینترنت کشور است، گویی کاربران بدون توجه به محتوایی که وزیر ارتباطات منتشر کرده، ترجیح می‌دهند از این محل برای طرح گلایه‏های خود بهره بگیرند.

به‌عنوان مثال در بخشی از یکی از این نظرات آمده است: «این سرعت اینترنت در ایران و قیمت بالا یکی از دلایل عصبی‌شدن جوان‌هاست....مگه چه فرقی با خارجی‏ها داریم؟...»

فردی دیگر این‌گونه نوشته است: «سلام آقای وزیر و خسته نباشید. تو شهر ما نسل سه ارتباطی چهار روزه قطعه و نسل دو اصلا اینترنت نمیره...این موضوع مشترکان ایرانسلو به شدت کلافه کرده. مشکل ما رو فقط شما می‌تونید پیگیری و حل کنید. ۷۰۰ هم بهونه می‌گیره...»

کاربر دیگری نیز به بحث فیلترینگ هوشمند پرداخته و در قالب نظری بر یکی از مطالب وزیر ارتباطات نوشته است:«امکان هوشمند کردن فیلتر یوتیوب نیست؟ چون واقعا یوتیوب بهترین سایت جهانه و خیلی مفیده!»

روی عکسی از وزیر و معاونان او که در قالب آن خبر از سفرهای استانی داده شده نیز کاربران مختلفی نظر گذاشته‌اند. در میان این نظرات فردی نوشته است:«آقای وزیر من همین الان از کردستان کامنت میدم. اینترنت همراه خیلی سرعت پایینی داره!همش روی اچ و گاهی حتی روی جی‌پی آر اس هستش!! خواهش می‌کنم به همراه اول فشار بیارین که زودتر همه کشور رو تحت پوشش نسل سوم بذاره.»

وزیر ارتباطات تاکنون ۱۰ پست بر صفحه اینستاگرام خود گذاشته و ۷۴۴ نفر مطالب او را دنبال کرده یا به اصطلاح فالوئر او هستند. البته خود محمود واعظی تنها مطالب هشت نفر را از طریق این صفحه دنبال می‏کند که از میان این صفحات دو صفحه متعلق به رئیس جمهوری و صفحه‏هایی متعلق به محمدجواد ظریف، سید عباس عراقچی و محمد نهاوندیان است.