دوربین کرویOZO برای تصویربرداری 360 درجه دنیای واقعیت مجازی

هفته گذشته نوکیا تیزری در خصوص رویدادی در تاریخ ششم مردادماه پخش کرد و پس از آن مشخص شد این رویداد ارتباط مستقیمی با تکنولوژی واقعیت مجازی دارد.

نوکیا در این رویداد رسما از محصول جدید خود OZO رونمایی کرد که در واقع یک دوربین واقعیت مجازی برای تصویربرداران حرفه‏ای علاقه‌مند به تولید محتوا بر اساس این تکنولوژی است. همان‌گونه که در تصاویر و ویدئوها مشاهده می‏شود OZO از ظاهری مانند توپ فوتبال بهره‏مند شده و در قالب طراحی کره‏ای خود چند دوربین و میکروفن را در خود جای داده تا ویدئو و صدا از هر زاویه ضبط شود.

نوکیا در مراسم معرفی در خصوص این محصول چنین عنوان می‏کند: OZO تصاویر سه‏بعدی استریوسکوپیک یا برجسته‏بین را از طریق هشت سنسور همگام و هشت میکروفن ادغام شده در دستگاه تولید می‏کند. نرم‏افزار تولید شده برای OZO نیز مشاهده سه‏بعدی آنی را فراهم می‏کند. این نمایش از طریق راهکاری برای پخش که نیاز برای کنار هم قراردادن تصاویر پانورامیک را منتفی می‏کند و جایگزینی برای راه‏حل‏های وقت‏گیر فعلی موجود در بازار است میسر می‏شود.

در قالب دستگاهی با ظاهر منحصربه‌فرد، OZO را باید انتخابی جالب از سوی نوکیا در مسیری مشخص، به‏ویژه پس از فروش قسمت موبایل به مایکروسافت عنوان کرد. اگرچه به‏نظر نمی‏رسد این محصول با قیمتی پایین روانه بازار شود، اما هنوز از قیمت نهایی آن اطلاعی در دسترس نیست. آن‏طور که عنوان شده است عرضه OZO از سه‏ماه چهارم سال ۲۰۱۵ آغاز خواهد شد.