خانه ملت: رئیس کل بانک مرکزی، درباره رقم دقیق ارزهای بلوکه‌شده ایران،گفت: باید توجه داشت معادل ریالی ۲۳ میلیارد دلار از دلارهای بلوکه شده وارد خزانه شده و در صورت آزادسازی ۶ میلیارد دلار دیگر،متناسب با سهم دولت به حساب خزانه واریز شود.

ولی‌الله سیف درباره رقم دقیق ارزهای بلوکه‌شده ایران گفت: حدود ۳۰میلیارد دلار رقم دلارهای بلوکه شده ایران است که از این میزان ۲۳ میلیارد دلار منابع بانک مرکزی بوده که بعد از رفع تحریم‌ها آزاد می‌شود و ۶ میلیارد دلار دیگر نیز سهم دولت از دلارهای بلوکه‌شده است.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: باید توجه داشت معادل ریالی ۲۳ میلیارد دلار از دلارهای بلوکه شده وارد خزانه شده است و درصورت آزادسازی ۶ میلیارد دلار دیگر،متناسب با سهم دولت به حساب خزانه واریز شود. سیف بااشاره به جدیت بانک مرکزی دربرخورد با موسسات مالی غیرمجاز افزود: در رابطه با موسسات مالی غیرمجاز باید بگوییم که مردم به هیچ‌وجه نباید تحت تاثیر چند درصد سود اضافه که این موسسات پرداخت می‌کنند، قرار بگیرند و منابع و سرمایه‌های خود را به آنها بسپرند.

وی با بیان اینکه سپرده‌گذاری درموسسات مالی غیرمجاز با توجه به ریسک‌ها و خطراتی که منابع را تهدید می‌کند به صلاح نیست،تاکید کرد: بنابراین تاکید می‌کنیم مردم منابع خود را نزد موسسات مجاز سرمایه‌گذاری کنند. رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اقدامات انجام شده درخصوص برخورد با موسسات مالی غیرمجاز گفت: تخلفات این نوع موسسات به دادگاه منعکس می‌شود و نیروی انتظامی هم به‌صورت قانونی با آنها برخورد می‌کند.