شادی آذری،گروه ترجمه: رئیس صندوق بین‌المللی پول روز چهارشنبه در کنفرانس خبری آنلاین اعلام کرد که اقتصاد جهان در حال احیا است، اما با وضعیت شکننده و ریسک‌های پرخطر. کریستین لاگارد در این کنفرانس اقتصاد آمریکا را «قدرتمند» و اقتصاد چین را به‌رغم سقوط شاخص‌ها در بورس، «چالاک» توصیف کرد.

وی نسبت به آینده ۱۹ کشور عضو یورو نیز ابراز خوش‌بینی کرد. صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی کرده است که حوزه یورو در سال جاری میلادی ۵/ ۱ درصد و در سال ۲۰۱۶ تا ۷/ ۱ درصد رشد کند. این در شرایطی است که حوزه یورو در سال ۲۰۱۴ رشدی تنها ۸/ ۰ درصدی را تجربه کرده است.

لاگارد افزود: «حوزه یورو بازگشت به دوران خوب خود را آغاز کرده است و پیش‌بینی‌های ما اکنون بهتر از گذشته هستند.» وی افزود: این احتمال وجود دارد که افت قیمت کالاها به اقتصادهای نوظهور آسیب بزند و اگر فدرال رزرو نرخ بهره کوتاه‌مدت آمریکا را افزایش دهد، ممکن است اقتصاد جهان با کاهش رشد مواجه شود. از اواخر سال ۲۰۰۸ تاکنون این نرخ در حد نزدیک به صفر بوده است. لاگارد از فدرال رزرو خواست که تا سال ۲۰۱۶ تغییر نرخ بهره را به تاخیر بیندازد؛ چون احیای اقتصادی جهان هنوز شکننده است.