ایرنا: خطیب جمعه تهران گفت: از رئیس‌جمهوری و تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای که کار نفسگیری را دنبال کردند، قدردانی می‌کنیم.آیت‌الله سیداحمد خاتمی در خطبه دوم نماز جمعه تهران افزود: این عزیزان با نیت خیر وارد صحنه شدند و کار نفسگیری را دنبال کردند.

خاتمی گفت: این مساله مهمی است، یعنی باید منتظر بمانیم تا مسیر قانونی این متن طی شود که در این رابطه چند نکته وجود دارد؛ نکته نخست اینکه مساله هسته‌ای مساله جناحی نیست؛ بلکه مساله ملی و مربوط به همه است.وی تصریح کرد: کسانی درصدد استفاده جناحی و باندی از این مساله برنیایند؛ زیرا نتیجه مطلوب به‌دست نمی‌آید، مساله هسته‌ای مساله‌ای ملی است همه باید برای موفقیت و به نتیجه رسیدن آن تلاش کنیم. عضو هیات‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری همچنین با تاکید بر انصاف در ارزیابی‌ها گفت: دلیلی بر بی‌انصافی وجود ندارد، نقاط قوت و ضعف را ببینیم، نقاط قوت را دوستانه بگوییم و نقاط ضعف را تذکر دهیم.

همچنین به گزارش «ایسنا»،خطیب نمازجمعه این هفته تهران با بیان این‌که ما دروازه کشور را به روی دنیا نبسته و نمی‌بندیم، گفت: اگر وزرای کشورهای اروپایی می‌خواهند به ایران بیایند، بیایند اما باید از مواضع خصمانه خود دست بردارند.