گروه خبر: به‌دنبال انتشار اخباری مبنی بر برخورد چند شهاب‌سنگ با زمین در حوالی سه استان قزوین، زنجان و همدان، سازمان مدیریت بحران اعلام کرد شهاب سنگی در کشور سقوط نکرده است.

مهندس مرتضی اکبرپور در گفت‌وگو با «ایسنا» افزود: البته موضوع بارش شهاب سنگ وجود داشته و در پیگیری و رصدهایی که ما انجام دادیم، عبور شهاب سنگ از آسمان کشورمان به ثبت رسیده که این موضوع در بخش‌هایی از آسمان همدان و قزوین قابل رویت بوده اما موردی از سقوط گزارش نشده و این شهاب سنگ‌ها به‌طور افقی از آسمان عبور کرده‌اند. این در حالی است که برخی مقامات سقوط این شهاب سنگ را تایید کرده‌اند.

در این ارتباط روز گذشته ابوالقاسم باقری، مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز در گفت‌وگو با «ایرنا»، با تایید سقوط شهاب سنگ در این استان گفت: شهاب سنگی نیمه شب پنج‌شنبه در منطقه‌ای بیابانی بین شهرستان‌های اشتهارد و نظرآباد در استان البرز برخورد کرده است. همزمان، فرماندار همدان نیز برخورد شهاب‌سنگ با این استان را تکذیب کرد.دقایقی پس از انتشار این خبر نیز، شایعه سقوط شهاب‌ سنگ در میدان آزادی منتشر شد.با این حال، سخنگوی اورژانس تهران با رد این موضوع اعلام کرد: چنین موردی به نیروهای امدادی ۱۱۵ گزارش نشده است.همچنین به گزارش «ایرنا»، صفی‌الله کرامتی، مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان گفت: برخورد شهاب سنگ با برخی شهرستان‌های این استان در حد شایعه است.