خبرگزاری فارس: گوگل دستور یک نهاد حریم شخصی در فرانسه، برای پاک کردن نتایج جست‌وجوی نامطلوب مربوط به شهروندان این کشور در کل جهان را نادیده گرفته و گفته قوانین اروپایی قابل تعمیم به کل جهان نیست.

براساس توافق اتحادیه اروپا و گوگل در صورتی که شهروندان کشورهای عضو این اتحادیه از گوگل بخواهند لینک به صفحات اینترنتی مربوط به آنها را به علت محتوای نامناسب پاک کنند، گوگل موظف به بررسی موضوع و پاک کردن لینک سایت‌های یاد شده است اما این کار تنها محدود به اروپاست و در نسخه‌های غیراروپایی گوگل اعمال نمی‌شود. حال فرانسوی‌ها خواهان آن شده‌اند که این قوانین در کل جهان اعمال شود و لینک‌های نامناسب درخواستی شهروندان اروپایی از طریق هیچ یک از جست‌وجوگرهای گوگل در دسترس نباشد.

اما گوگل این درخواست را رد کرده و می‌گوید قانون مربوطه موسوم به حق فراموش شدن یک قانون اروپایی است و تنها در این قاره اعتبار دارد و نمی‌توان آن را به کل دنیا تعمیم داد. در بیانیه گوگل تصریح شده که اصرار آژانس فرانسوی CNIL برای رسیدگی به درخواست‌های این‌چنینی در کل جهان و از سوی تمامی دولت‌ها نمی‌تواند مورد پذیرش گوگل باشد چرا که اینترنت باید آزاد باقی بماند.