خبرگزاری تسنیم: معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری گفت: از نظر ما فاز دوم ساماندهی سیم‌کارت‏های بی‌نام و نشان به اتمام رسیده است.

غلامرضا داداش‏زاده با بیان اینکه اجرای فازهای اول و دوم ساماندهی سیم‌کارت‏های بی‏نام و ‏نشان تمام شد، درباره حکم دیوان عدالت اداری مبنی بر جلوگیری از اجرای فاز دوم اظهار کرد: با وجود اینکه در خبرگزاری‏ها خبر منتفی‏شدن اجرای فاز دوم ساماندهی سیم‌کارت‏ها منتشر شده اما رأی دیوان عدالت اداری کاملا مشخص است. وی عنوان کرد: از نظر ما که بحث‏های حقوقی و کارشناسی انجام می‏دهیم، رأی دیوان نسبت به افرادی است که قبلا سیم‌کارت تهیه کرده و مالکیت داشتند؛ نسبت به غیر شرعی بودن سلب مالکیت ایراد گرفته شده بود نه مصوبه‏ای که ما می‏خواستیم اجرا ‏کنیم. او خاطر نشان کرد: بنابراین در ارتباط با افرادی که شرایط مندرج در رأی دیوان عدالت اداری را دارند و بسیار محدود هستند، کاری انجام ندادیم هر چند سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مکاتبه‏ای را با دیوان در این زمینه دارد.

در سایر موارد خارج از رای دیوان که مصوبه آن از سال ۹۰ وجود دارد، کار را به انتها رساندیم. معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری با تاکید بر اینکه اجرای این مصوبه به نفع بعضی از افراد شده است، گفت: بعضی افراد که شناسایی و تشخیص داده شدند که بیش از ۱۰ سیم‌کارت دارند، اصلا خودشان در جریان این موضوع نبودند بنابراین متوجه جعل و سوء استفاده از اسناد آنها می‏شدیم. داداش‏زاده بار دیگر با بیان اینکه از نظر ما فاز دوم ساماندهی سیم‌کارت‏های جعلی به اتمام رسیده است، ابراز کرد: تنها در بعضی مواقع احتیاط می‏کنیم تا حکم دیوان عدالت اداری به مشکل برنخورد.