ماژول‏های فورس ‏تاچ آی‌فون وارد  مرحله تولید انبوه شدند

فارنت: بر اساس گزارش روز گذشته DigiTimes، اپل تولید انبوه صفحه‏ نمایش نسل بعدی گوشی هوشمند آی‌فون که به فناوری فورس ‏تاچ تجهیز شده را آغاز کرده است.

هرچه به زمان احتمالی معرفی نسل بعدی گوشی هوشمند آی‌فون که قرار است در دو نسخه با نام‏های آی‌فون ۶‌اس و ۶ اس پلاس راهی بازار شود نزدیک‏تر می‏شویم، شاهد افشای اطلاعات بیشتری پیرامون این محصول اپل هستیم. در همین رابطه به تازگی گزارشی از سوی DigiTimes. منتشر شده که بیان می‏کند شرکای سخت‏افزاری اپل (سامسونگ، شارپ، ال‏جی و Innolux) ساخت ماژول‏های فورس‏تاچ صفحه‏نمایش آی‌فون بعدی را از ماه گذشته به‌طور محدود آغاز کرده بودند و اکنون این روند به تولید انبوه رسیده است.

فناوری فورس‏تاچ به عنوان یکی از ویژگی‏های جدید نسل بعدی گوشی‏های آی‌فون اپل معرفی شده است.

اپل برای تحقق این امر مذاکراتی را با برخی شرکت‌های عرضه کننده این فناوری داشته است تا نمایشگرهای جدید را به فناوری حساسیت در برابر شدت فشار وارده تجهیز کنند. در سوی دیگر یک منبع تایوانی تایید کرده که وظیفه ساخت سنسورهای حساس به فشار به شرکت TPK که تا پیش از این نیز با اپل در ساخت تاچ‏پد آی‏پد ایر جدید همکاری داشته محول شده است.

قابلیت مذکور به کاربر این امکان را می‏دهد که در برابر میزان فشار وارده بر صفحه‏نمایش، عملکردهای متفاوتی را تنظیم کند. به بیانی ساده‏تر، اگر هنگام لمس کردن صفحه‏نمایش دستگاه خود فشاری بیش از حد معمول وارد کنید، قابلیت‏های متفاوتی برای شما وجود خواهد داشت که در غیر آن صورت امکان دسترسی به آنها را نخواهید داشت. از آنجا که احتمال معرفی نسل بعدی آی‌فون در شهریور و مهرماه وجود دارد، شرکتی که سرانجام ساخت ماژول‏های فورس‏تاچ صفحه‏نمایش آی‌فون را بر عهده گیرد نهایت دو ماه فرصت دارد تا سفارش اپل را تامین کند. براساس اطلاعات قبلی اهالی کوپرتینو نسل بعدی گوشی هوشمند خود را در دو نسخه ۷/ ۴ و ۵/ ۵ اینچی تولید خواهند کرد.