انتقاد حمید فرخ‌نژاد از مدیران صنایع

نشست بررسی «اقتصاد خلاق و چگونگی ارتباط صنعت و سینما» برگزار شد. در این نشست که غلامرضا خلیل ارجمندی، مشاور اقتصادی وزیر ارشاد و رئیس صندوق اعتباری هنر به همراه حمید فرخ‌نژاد و سعید محصصی حضور داشتند بحث های قابل تاملی مطرح شد.

حمید فرخ‌نژاد با انتقاد از مدیران صنعتی گفت: باید افرادی از وزارت صنایع در اینجا حضور می‌داشتند و جای آنها خالی است که ببینند و بفهمند کشورهای دیگر چطور و از چه راه‌هایی پول در می‌آورند. با اینکه ما در کشور چیزهای زیادی داریم، اما قدرتمان در ارائه آنها خوب نیست و از کسانی که در این کار تجربه دارند هم بهره نمی‌گیریم.

فرخ نژاد که فعالیت‌هایی را هم در زمینه اقتصاد خلاق آغاز کرده است، افزود: متاسفانه ارتباط‌ها در کشور غلط، محلی و غیر اصولی است و معمولا تهیه‌کننده‌ها با استفاده از ارتباط‌هایی که دارند از بنگاه‌ها و بانک‌ها پول تهیه می‌کنند.

این بازیگر سینمای ایران با ابراز تاسف از اینکه صاحبان صنایع و سرمایه با قدرت رسانه غریبه هستند و تلویزیون را به سینما و تئاتر ترجیح می‌دهند، یادآور شد: باید این فرهنگ در کشور به وجود بیاید که چرا آمریکا که یکی از قطب‌های صنعتی دنیا است بخش زیادی از این اعتبار را از همین سینما به دست آورده است. آنها در فیلم‌هایشان این قدرت را به تصویر می‌کشند؛ برای مثال هرکسی به زمین حمله می‌کند یکی از آمریکا برای نجات می‌رود و همچنین در همه فیلم‌ها با استفاده از سکانس پرچم که در همه فیلم‌ها آن را دارند، ملیت خودشان را بالا می‌برند. همین کارها قدرتی را از آمریکا در میان مردم خودش و میان مردم دنیا می‌سازد.