تهران میزبان 110 نوازنده چینی می‌شود

ارکـسـتر فـلارمـونیک چین با ۱۱۰ نوازنده، ۲۰ مرداد وارد ایران می‌شود و ۲۲ و ۲۳ مرداد در تالار وحدت اجرا خواهد داشت.

بـه گـزارش «بـرنـا»، نشست خبری سفر ارکستر فلارمونیک چین به ایران صبح دیروز با حضور علی رهبری مدیر هنری و رهبر ارکستر سمفونیک تهران در تالار وحدت برگزار شد. علی رهبری در این نشست خبری در خصوص سفر ارکستر فلارمونیک چین به ایران گفت: توری که ارکستر چینی در پیش روی خود دارد، تحت عنوان «جاده ابریشم» برگزار می‌شود.

این ارکستر پس از چند سفر در کشورهای مختلف دنیا، به تهران می‌آیند و بعد از اجرا در تهران، کشور ما را به قصد آتن ترک می‌کنند. وی در خـصـوص هزینه‌های سفر ارکستر فلارمونیک چین به تهران نیز گفت: ارکستر چین مانند ارکستر آلمان تمام هزینه‌ها از جمله بلیت هواپیما را خودشان تقبل خواهند کرد اما در خصوص اسکان و هزینه‌های هتل، ما بنا داریم کمک‌هایی را انجام دهیم.

حدود ۲۰۰ هزار یورو هزینه سفر ارکستر چینی به ایران است که ۱۰ درصد آن یعنی ۲۰ هزار یورو را ما هزینه می‌کنیم که بخش عمده‌ای از این هزینه از طریق بلیت‌فروشی جبران می‌شود. مدیر هنری ارکستر سمفونیک تهران درباره زمان ورود ارکستر چینی به تهران نیز گفت: ارکستر چین ۲۰ مردادماه وارد ایران می‌شود و ۲۲ و ۲۳ مرداد در تالار وحدت اجرا خواهد داشت و نهایتا ۲۴ مرداد از ایران خارج می‌شود.