گروه بنگاه‌ها: پس از ۱۸ ماه مذاکرات فنی و تخصصی میان مدیران و کارشناسان سازمان بنادر و دریانوردی و شرکت انبارها و پایانه‌های توسعه نگین مکران، قرارداد واگذاری زمین احداث انبارها و مخازن صادراتی محصولات پتروشیمی شهرک پتروشیمی مکران در بندر شهید بهشتی چابهار منعقد شد.

به گزارش روابط عمومی پتروشیمی مکران، مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: بزرگ‌ترین‌ قرارداد بخش خصوصی در زمینه ساخت مخازن و انبار سرپوشیده برای ذخیره‌سازی محصولات پتروشیمی در بندر شهید بهشتی چابهار امضا شد.

سیاوش رضوانی گفت: بزرگ‌ترین‌ قرارداد بخش خصوصی مخازن و انبار سرپوشیده برای ذخیره‌سازی محصولات پتروشیمی به‌صورت B.O.T به مدت ۲۰ سال که ۴سال شامل دوران ساخت و ۱۶ سال برای بهره‌برداری، در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار برای ذخیره‌سازی ۲۳ میلیون تن محصولات پتروشیمی با سرمایه‌گذاری ۸۰۰ میلیارد تومان بین شرکت انبارها و پایانه‌های توسعه نگین مکران یکی از شرکت‌های زیر‌مجموعه شرکت توسعه نگین مکران (متولی احداث شهرک پتروشیمی مکران) و اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان امضا شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه این قرارداد در سطح سازمان بنادر و بنادر کشور بی نظیر است، افزود: ظرفیت کنونی بندر شهید بهشتی چابهار هم‌اکنون ۵/ ۲ میلیون تن در سال است که طی برنامه‌ای دوساله به ۸۶ میلیون تن در سال برسد. وی اشاره کرد: در حال حاضر تنها راه نجات اقتصادی کشور ورود بخش خصوصی به بنادر است و چابهار نیز تنها بندر اقیانوسی است که نه تنها بخش‌های خصوصی داخلی، بلکه سرمایه گذاران خارجی به راحتی می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.