گروه خبر: تلاش شخصیت‌های سیاسی برای حضور در انتخابات قوت گرفته است. در یکی از این اقدامات محمدرضا باهنر، نایب‌رئیس مجلس در جمع گروهی از اصولگرایان کرمان درباره انتخابات مجلس خبرگان بار دیگر تاکید کرد که ظاهرا برخی خواب‌های آشفته‌ای در این رابطه دیده و بی‌میل نیستند در این مجلس 15-10 تا رای ناساز داشته باشند که ان‌شاء‌الله تعبیر نخواهد شد، ولی باید مورد توجه جدی قرار گیرد.


به گزارش «ایسنا» او معتقد است که اصلاح‌طلبان بعد از خرابکاری‌های مجلس ششم خیلی توان، روحیه و امید برای انتخابات هفتم، هشتم و نهم نداشتند و عملا قوی در انتخابات وارد نشدند، ولی در مجلس دهم بسیار با جدیت کار را شروع کرده‌اند لیکن باید شرایطی را که نظام برای همه قرار داده قبول داشته باشند و فرآیند انتخابات، قانون اساسی و خطوط قرمز را رعایت کنند و مرز خود را با فتنه و انحراف روشن کنند. به گفته باهنر اصلاح‌طلبان در انتخابات دهم مجلس به این خرد رسید‌ه‌اند که اگر بخواهند رای داشته باشند باید در نظام قرار بگیرند تا به قدرت برسند. نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ما باید به وحدت برسیم تا بتوانیم مجلسی اصولگرا داشته باشیم، اجتهادهای شخصی و تکلیف شرعی‌های [متفاوت] ما، اصلاح‌طلبان را پیروز می‌کند.


لاریجانی به جامعتین پایبند است

از سوی دیگر غلامرضا مصباحی‌مقدم، نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به فعالیت جامعه روحانیت مبارز برای همگرایی در بین اصولگرایان گفت: جامعه روحانیت مبارز با جبهه پایداری، حزب موتلفه اسلامی، جمعیت ایثارگران، جمعیت رهپویان و جناب آقای لاریجانی به‌صورت خاص دیدار داشته و بنا داریم با دیگر شخصیت‌ها و گروه‌هایی که تحت عنوان اصولگرایی فعالیت می‌کنند جلسه بگذاریم و دیدگاه‌های آنها را نیز داشته باشیم. سخنگوی جامعه روحانیت مبارز در گفت‌و‌گو با خبرگزاری فارس در خصوص جزئیات جلسه جامعه روحانیت مبارز با رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: علی لاریجانی در جلسه ویژه‌ با جامعه روحانیت مبارز اعلام کرد که به محوریت جامعتین پایبند بوده و هیچ‌گونه نگرانی از این بابت نیست. او همچنین با بیان اینکه مجموعه اصولگرایان مجموعه‌ای معتدل هستند،‌ تصریح کرد: اگر امروز شعار اعتدال داده می‌شود، شعار اعتدال با حفظ اصول از دیدگاه‌های اساسی و ریشه‌ای مرحوم آیت‌الله مهدوی‌کنی بود و ایشان خود یک شخصیت اعتدالی بود. مصباحی‌مقدم تاکید کرد: شعار اعتدال امروز توسط کسانی که مکرر افراط و تندروی در مذاق آنها به‌صورت نهادینه وجود دارد، داده می‌شود و اعتدال را می‌خواهند برای خودشان مصادره کنند. او با تایید این خبر که جامعه روحانیت مبارز برای رسیدن به وحدت در جریان اصولگرایی با جبهه پیروان، پایداری، لاریجانی و قالیباف مذاکره می‌کند تصریح کرد: کمیته سیاسی جامعه روحانیت مبارز از هفته‌های قبل به‌دنبال تشکیل جلسه با آقای قالیباف بود که در آینده برای بحث همگرایی اصولگرایان برگزار می‌شود.


برنامه دقیق اصلاح‌طلبان برای انتخابات

در خبری دیگر نیز «ایرنا» به نقل از محمدرضا عارف رئیس بنیاد امید ایرانیان که یکی از گروه‌های اصلاح‌طلب است نوشت: «اصلاح‌طلبان برنامه منسجم و دقیقی برای انتخابات اسفندماه دارند و به‌عنوان یک وظیفه ملی به وظیفه‌شان عمل خواهند کرد.»