دنیای اقتصاد، همدان، مجید ملکیان: شبکه نسل چهارم تلفن همراه ۴G/ LTE در مراسمی با حضور مدیران ارشد ایرانسل در همدان به‌طور رسمی راه‌اندازی شد تا این شهر علاوه‌بر نسل سوم تلفن همراه، تحت پوشش فناوری LTE نیز قرار بگیرد.

مدیرعامل ایرانسل در این مراسم گفت: تا پیش از این در استان همدان، شهرهای همدان، ملایر، تویسرکان و اسدآباد تحت پوشش نسل سوم اینترنت همراه (۳G) قرار داشتند، که با بهره‌برداری از آخرین نسل اینترنت همراه (۴G / LTE) در شهر همدان این شهر به‌عنوان مرکز استان، علاوه‌بر نسل سوم، برای نخستین بار تحت پوشش نسل چهارم تلفن همراه نیز قرار گرفت.

علیرضا قلمبر دزفولی گفت: در حال حاضر سرویس ۳G ایرانسل در ۴۰۰ شهر و دهستان و بیش از ۵۶ مسیر جاده‌ای کشور و در تمامی ۳۱ استان راه‌اندازی شده است، سرویس ۴G ایرانسل نیز در ۷۷ شهر در دسترس مشترکان قرار دارد. مدیرعامل ایرانسل درباره وضعیت خدمات این اپراتور در استان همدان گفت: در حال حاضر ۴ شــهر و منطقه در استان تحــت پوشش شبکه‌ ۳G ایرانسل قرار دارند و همدان به‌عنوان مرکز استان تحت پوشش ۴G ایرانسل نیز قرار گرفته است.

دزفولی درباره‌ ضریب شاخص‌های ICT در استان گفت: همدان نوزدهمین استان ایران از نظر شاخص ITU درتوسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات است؛ اما ضریب نفوذ اینترنت در استان همدان پایین‌تر از میانگین کشور است. وی تصریح کرد: با این حال ضریب نفوذ تلفن ثابت و همراه در استان همدان بالاتر از میانگین کشور است. مدیرعامل ایرانسل در ادامه درباره‌ عملکرد ایرانسل در استان همدان ادامه داد: ۲۹شهر، ۴۶۶ آبادی و ۹۵۰ کیلومتر از جاده‌های فرعی و اصلی استان با بیش از ۷۳۵ هزار مشترک تحت پوشش ایرانسل هستند.