خبرگزاری مهر: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به مشکلاتی که از سوی مشترکان درباره سرعت و قیمت اینترنت در شبکه‌های اجتماعی اعلام شده است، گفت: تا پایان سال به استاندارد مطلوب می‌رسیم.

محمود واعظی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی کلوب در پاسخ به وضعیت نابسامان اینترنت و قیمت و سرعت آن که از سوی کاربران مطرح شده است، گفت: یکی از مهم‌ترین عوامل افزایش سرعت و کیفیت اینترنت، پهنای باند است که متاسفانه در سال‌های قبل به آن کمتر توجه شده بود و این درحالی است که برای بهره‌مندی از فناوری‌های جدید به پهنای باند کافی نیاز داریم.

وی با بیان اینکه هدف‌گذاری ما در ابتدا گسترش و توسعه زیرساخت‌ها بوده است، خاطرنشان کرد: افزایش پهنای باند یک کار زمانبر و بلندمدت است و نیاز به افزایش زیرساخت‎ها دارد. واعظی با تاکید براینکه طرح‎ها و پروژه‌های بلندمدت دیگری را نیز تعریف کرده‌ایم، گفت: ان‌شاءالله تا پایان سال ۹۴ به استاندارد مطلوب مورد نظر در حوزه اینترنت خواهیم رسید.

این نکته را هم باید متذکر شوم که این کار نیاز به هزینه و زمان دارد و امیدوارم هموطنان صبر و تحمل بیشتری برای به نتیجه رسیدن آن داشته باشند. واعظی اضافه کرد: ما برای آنکه به مردم فشار نیاید از سود دولت در حوزه اینترنت گذشتیم و در حال حاضر نرخ اینترنت در دو سال گذشته تغییری نکرده است.