فلش مموری انگشتی برای مک‌بوک‌ها و اولترابوک‌ها

دنیای اقتصاد: شرکت Apacer که یکی از عرضه‌کنندگان حافظه است، به‌تازگی حافظه‌های فلش جدید خود را به بازار معرفی کرده است. این فلش مموری‌ها طراحی فوق‌العاده کوچکی داشته و از یک چوب پنبه کوچک الهام گرفته شده‌اند. این محصولات جدید با مدل‌هایAH ۱۵۷ وAH۱۱۶ معرفی شده‌اند و به طور ویژه برای مک‌بوک‌ها و اولترابوک‌ها طراحی و تولید شده‌اند.

در حالی که فلش مموریAH ۱۵۷ با پورت USB۳.۰ در رنگ‌های ترکیبی «سیاه و قرمز» و «سفید و آبی» تولید شده، در طراحی AH ۱۱۶ از دو رنگ سفید عاجی و مشکی استفاده شده است. این دو فلش مموری بسیار کوچک بوده و تنها ۷/ ۳ گرم وزن دارند. Apacer اعلام کرده است که این دو فلش مموری از تکنولوژی COB بهره‌مند بوده و ساختاری ضدآب، ضدضربه و گرد و غبار دارند. یک چیپ فلش COB از نظر ظاهری شبیه به فلش‌های USB متداول بازار است با یک استثنا؛ می‌توان این فلش‌ها را با ابعادی به مراتب کوچک‌تر از انواع معمول تولید کرد.

فناوری COB یا Chip-on-Board در کارت‌های حافظه دوربین‌های دیجیتال و گوشی‌های موبایل هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. AH ۱۵۷ با بهره‌گیری از اینترفیس USB۳.۰ تا ظرفیت ۶۴ گیگابایت عرضه شده است. ظرفیت‌های ۸، ۱۶ و ۳۲ گیگابایت این مدل هم در دسترس است. این فلش مموری با تمامی سیستم‌عامل‌های موجود در بازار سازگاری دارد و با استفاده از نرم افزار رایگان فشرده سازی ACE در این فلش مموری کاربر می‌تواند ظرفیت فلش مموری را تا ۵۰۰ درصد افزایش دهد. محصولات شرکت Apacer در حال حاضر با گارانتی شرکت داده‌پرداز رایانه متین در بازار ایران توزیع می‌شوند.