شاتا: وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه باید برای بخش معدن استراتژی بلندمدت تدوین شود، گفت: بخش‌های خصوصی موجود در حوزه معدن می‌توانند با تشکیل کنسرسیوم علاوه بر پیشبرد اهداف مورد نظرشان، در تصمیم‌گیری‌های امور معدنی و تدوین اسناد راهبردی مربوطه مشارکت کنند.


محمدرضا نعمت‌زاده در شورای مشورتی امور معادن با اشاره به اینکه هدف اصلی ما به میدان آوردن جدی بخش خصوصی در طرح‌های صنعتی و معدنی است، افزود: در این میان باید از تجارب کشورهای موفق معدنی استفاده کرده و طراحی مهندسی معدن و تدوین برنامه‌های اکتشافات معدنی و ایمنی در معادن آنها را به‌کار بسته و از تشویق سرمایه‌گذاران خارجی نیز غافل نشویم.


وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن تاکید بر بازنگری قانون معادن مطابق با قانون معادن کشورهای موفق معدنی، افزود:‌ با این اقدام تکلیف بخش خصوصی،‌ معدنکاران و تشکل‌ها و انجمن‌های معدنی روشن‌تر شده، همچنین مباحث مربوط به حقوق دولتی معادن برای همیشه حل خواهد شد.


وی در توضیح این مطلب افزود: با ارائه قانون اصلاح شده معادن و اسناد استراتژی معدنی با ادبیات ساده می‌توان به جلب، تشویق و اعتمادسازی برای انجام سرمایه‌گذاری‌های معدنی از سوی مردم امیدوارتر شد.

نعمت‌زاده با اشاره به اینکه در بخش صنعت، واگذاری‌های بیشتری نسبت به بخش معدن صورت گرفته است، افزود:‌ باید با آسیب‌شناسی‌های لازم در بخش معدن علاوه بر ترغیب مردم برای مشارکت در اجرای طرح‌های معدنی و مزایده‌های پهنه‌های معدنی از فرصت‌های جدید نیز استفاده بهینه کرد.