گروه بازرگانی: معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ازرونمایی بسته بیمه خاص صنایع کوچک در ۱۷ مرداد خبرداد وگفت: نظر به اهمیت حمایت همه‌جانبه از صنایع کوچک سراسر کشور و توجه به حداقل رساندن ریسک و خطرات فرآیندهای تولید و توزیع مترتب بر صنایع کوچک، طی ۲ سال گذشته تلاش‌هایی جهت تعریف و تدوین بیمه خاص برای صنایع کوچک آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی وبین الملل، غلامرضا سلیمانی افزود:از آنجایی که صنایع کوچک کشور عمدتا توان مالی کافی برای خرید بیمه مناسب و پوشش خطرات احتمالی خود ندارند، سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به‌عنوان متولی امور صنایع کوچک کشور تصمیم گرفت با همکاری شرکت بیمه ایران، بیمه خاص صنایع کوچک را با قیمت ارزان و درنظر گرفتن ویژگی‌ها و نیازهای صنایع کوچک، برای تسهیل تولید از طریق افزایش ضریب امنیت و کاهش ریسک صنایع کوچک طراحی و عرضه کند. صنایع کوچک کشور با استفاده از این بیمه، با ریسک کمتر و ضریب امنیت بالاتری در فرآیندهای تولید و توزیع محصولات خود فعالیت می کنند.

وی ازجمله مزایای این بیمه خاص را ایجاد پوشش درمان تکمیلی کارکنان صنایع کوچک کشورتوسط شرکت بیمه ایران که طرف قرارداد قریب به حداکثری واحد‌های درمانی خصوصی و عمومی سراسر کشور است، عنوان کرد. سلیمانی تدوین و طراحی بیمه‌نامه جامع با حدا قل نرخ و شرایط به جای انواع بیمه‌نامه‌های مختلف و متعدد به منظور دسترسی صاحبان صنایع و رفع دغدغه‌های آنان درخصوص پوشش‌های تخصصی مورد نیازرا از دیگر مزیت های این بیمه برشمرد و اظهار کرد: با ایجاد کلینیک ریسک و راهکارهای حذف یا کنترل ریسک قبل از وقوع هرگونه حادثه زمینه بهبود و ایجاد امنیت و آرامش برای صنایع کوچک فراهم خواهد شد. وی در ادامه گفت: پوشش بیمه اعتباری جهت واحد‌های صنعتی کوچک به منظور فروش محصولات تولیدی و رفع دغدغه عدم وصول مطالبات در بسته حمایتی صنایع کوچک ایجادشده است؛ این درحالی است که تاکنون ارائه این پوشش از بخش صنعت دریغ شده بود.