دنیای اقتصاد: استاندار اصفهان گفت: معادن شرق استان دارای فرصت‌های سرمایه‌گذاری مناسبی برای بخش خصوصی است و از فعالان این بخش دعوت به سرمایه‌گذاری می‌کنیم‌. به گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی اصفهان‌، رسول زرگرپور در ششمین جلسه شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی استان اصفهان اظهار داشت: تعاون از بخش‌های 3 گانه اقتصاد کشور در کنار بخش‌های خصوصی و دولتی بوده که بر‌اساس اسناد بالادستی سهم این بخش در اقتصاد کشور باید به 25 درصد برسد. وی افزود: کمیته کارشناسی شورا پس از بررسی مسائل و مشکلات بخش تعاون تعداد 18 مانع را شناسایی و راهکارهای حل آن را نیز ارائه کرده است.
استاندار اصفهان با اشاره به سفر معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت به شرق استان اصفهان بیان کرد: شرق استان دارای ذخایر معدنی و جاذبه‌های گردشگری است که تاکنون کمتر مورد بهره‌برداری قرار گرفته و بخش خصوصی می‌تواند در این ۲ بخش سرمایه‌گذاری کند. وی تصریح کرد: معادن شرق استان اصفهان دارای فرصت‌های سرمایه‌گذاری مناسبی برای بخش خصوصی بوده و از فعالان این بخش دعوت به سرمایه‌گذاری می‌کنیم‌.
شهردار اصفهان در این جلسه خواستار توجه به اشتغال‌زائی و سرمایه‌گذاری اقتصادی در شهرهای کمتر توسعه‌یافته استان اصفهان شد و گفت: یکی از مهم‌ترین عوامل مهاجر‌پذیری شهر اصفهان‌، بیکاری در سایر شهرستان‌های استان اصفهان است.
مهدی جمالی‌نژاد خاطرنشان کرد: جمعیت شهروندان سایر شهرهای مقیم اصفهان از شهروندان فعلی آن شهر بسیار بیشتر بوده و این مهم نشان از توجه کمتر به توسعه اقتصادی این قبیل شهرها است. وی اظهار داشت: با وجود احداث بزرگراه و زیرگذرهای بسیار در شهر اصفهان ترافیک سنگین و آلودگی هوا همچنان دامن‌گیر این کلان‌شهر بوده که مهم‌ترین دلیل آن مهاجرت از سایر شهرها به اصفهان است‌.
رئیس اتاق بازرگانی اصفهان خواستار مشخص شدن چند پروژه بزرگ اقتصادی برای مشارکت بخش تعاون در استان اصفهان شد و گفت: برای تشویق سرمایه‌گذاری در بخش تعاون نیازمند ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری در این بخش است.
سید عبدالوهاب سهل‌آبادی افزود: برای ترویج روحیه تعاون بین بخش‌های مختلف جامعه بایستی فرصت‌های شغلی و سرمایه‌گذاری معرفی شود تا فعالیت به صورت تعاونی در جامعه نهادینه شود. وی ادامه داد: استان اصفهان یکی از استان‌های معدنی کشور بوده که در حوزه استخراج و فراوری جایگاه ویژه‌ای دارد و از این ظرفیت می‌توان برای سرمایه‌گذاری در بخش معدن شرق استان اصفهان بهره برد.