دنیای اقتصاد: مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: در کنار گردشگران داخلی به ویژه گردشگران داخل استان اصفهان به حضور گردشگران از نقاط مختلف کشور و به ویژه به حضور گردشگران خارجی در غرب استان اصفهان می‌اندیشیم. به گزارش روابط عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی استان اصفهان، فریدون اللهیاری در نشست مشترک مدیران میراث فرهنگی استان اصفهان با فرمانداران و مدیران شهرستان‌های غرب استان اصفهان اظهار کرد: امروزه گردشگری یک مزیت مهم برای توسعه اقتصادی و فرهنگی ایران به شمار می‌رود. وی افزود: بدون شک با وجود بیش از یک میلیون جاذبه فرهنگی در کنار جاذبه‌های متعدد طبیعی، دارای ظرفیت‌های فراوانی در راستای توسعه گردشگری در ایران هستیم، ولی هنوز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.
مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان بیان کرد: معتقد هستیم اقتصاد سالم و پاکیزه ی امروزه در گردشگری نهفته و اگر ما به داشته‌های خود در حوزه فرهنگ و طبیعت به ویژه درغرب استان اصفهان بنگریم در‌می‌یابیم که هنوز از ظرفیت‌های استان اصفهان به طور شایسته در زمینه توسعه گردشگری استفاده نکرده‌ایم. وی تصریح کرد: آمارها نشان می‌دهد که گردشگری می‌تواند تاثیرات شگرفی در حوزه اقتصاد داشته باشد، بنابراین به دنبال توسعه گردشگری پایدار درغرب استان اصفهان با استفاده از تمامی ظرفیت‌های موجود آن هستیم.
اللهیاری گفت: در حال حاضر استقبال گردشگران از مناطق غربی استان اصفهان به صورت مقطعی بوده و به طور عمده برخی گردشگران به صورت گذری از این منطقه عبور کرده و برخی دیگر نیز فقط در مناطق محدودی از غرب استان اصفهان همانند دهکده تفریحی زاینده‌رود در شهرستان چادگان اقامت می‌کنند. وی خاطرنشان کرد: ظرفیت‌های این بخش از استان اصفهان محدود به این موارد نشده، بنابراین در کنار گردشگران داخلی به ویژه گردشگران داخل استان اصفهان به حضور گردشگران از اقصی نقاط کشور و به ویژه به حضور گردشگران خارجی در غرب استان اصفهان می‌اندیشیم.
مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان با بیان اینکه امروز به دنبال تعریف چند شیوه نوین برای توسعه گردشگری پایدار در غرب استان اصفهان هستیم، اظهار داشت: در وهله نخست معتقد هستیم باید رویدادهای فرهنگی شاخصی برای توسعه گردشگری غرب استان اصفهان تعریف کرده و در کنار آن با برگزاری جشنواره‌های فرهنگی در سطح منطقه‌ای، استانی و حتی ملی در غرب استان، از یک‌سو پیوندهای فرهنگی میان شهرستان‌های غرب استان اصفهان را بیش از پیش مستحکم سازیم و از سوی دیگراز طریق این رویدادها به جذب گردشگر فرهنگی بپردازیم. وی افزود: سپس در وهله دوم با شناسائی شهرها و روستاهای هدف گردشگری در منطقه، ابتدا به آموزش تمامی علاقه‌مندان در غرب استان اصفهان پرداخته و با تشویق اهالی این مناطق به سرمایه‌گذاری‌های کوچک و زود‌بازده همانند تاسیس اقامتگاه‌های بوم‌گردی در این مناطق به گسترش گردشگری در تمامی مناطق غرب استان اصفهان بپردازیم و از این طریق به توسعه اقتصادی غرب استان همت کنیم.
اللهیاری به ایجاد دبیرخانه دائمی جشنواره‌ها و همایش‌های علمی و فرهنگی با رویکرد گردشگری در غرب استان اصفهان اشاره و بیان کرد‌: همگی ما در این نشست در راستای هم‌اندیشی در این زمینه گرد هم آمده‌ایم و حضور مدیران شهرستان‌های غرب استان اصفهان در حقیقت نخستین گام در این راستا است. وی تصریح کرد: امیدوار هستم در سال‌های آینده به ترتیب، در هر یک از شهرستان‌های غرب استان اصفهان بر‌اساس برنامه‌ریزی‌های دبیرخانه دائمی، شاهد برگزاری همایش‌ها و جشنواره‌های علمی و فرهنگی باشیم.
مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان گفت: در غرب استان اصفهان ما در گام بعدی به دنبال تعریف مسیرهای گردشگری« ‌بین استانی» در فلات مرکزی ایران با همکاری استان‌های هم‌جوار در آینده بوده که این نکته کمک شایان توجهی به حضور گردشگر و همچنین افزایش ماندگاری آنان در استان اصفهان داریم.