دنیای اقتصاد: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: طراحی اولیه موزه بزرگ اصفهان انجام و برای بررسی نهایی به استانداری اصفهان ارائه شده است. حجت‌الاسلام حبیب رضا ارزانی در گفتگو با مهر با اشاره به آخرین وضعیت بهره‌برداری از موزه بزرگ اصفهان اظهار کرد: اجرای این پروژه بر عهده اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان است.
وی با اشاره به اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تنها وظیفه نظارت و طراحی موزه بزرگ اصفهان را بر عهده دارد، افزود: در حال حاضر طراحی این پروژه انجام شده است و طرح برای استاندار اصفهان ارسال شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با اشاره به اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان اعتباری را برای اجرای پروژه موزه بزرگ اصفهان تخصیص نمی‌دهد، ابراز داشت: تمام هزینه‌های بهره ‌برداری از این پروژه از محل اعتبارات دولتی و استانی تامین خواهد شد که وزارت راه و شهرسازی بیشترین سهم پرداختی را دارد.
وی با اشاره به اینکه هیچ گونه ساخت و سازی برای ایجاد موزه بزرگ اصفهان در کارخانه ریسباف انجام نمی‌شود، ادامه داد: تمام اقدامات مورد نظر مرمتی است و از این رو هزینه‌های بیشتری لازم دارد.