دنیای اقتصاد: رییس اتاق اصفهان گفت: در دوران پساتحریم تولیدات داخلی باید از نظر کیفیت قابل رقابت با همتایان خارجی باشد.

به گزارش روابط عمومی اتاق اصفهان، سید عبدالوهاب سهل آبادی در جمع اعضای هیات امنای شهرکهای صنعتی استان اصفهان تصریح کرد: هیات امنای شهرکها می توانند با کمک اتاق بازرگانی و خانه صنعت و معدن نسبت به عارضه یابی واحدهای تولیدی و ارایه مشاوره، زمینه افزایش کمیت و کیفیت تولیدات تولید کنندگان را فراهم کنند.
سهل آبادی از شبکه توزیع کشور خواست که به تولیدکنندگان داخلی در جهت افزایش تولیدات کمک کنند و افزود: متاسفانه در شبکه توزیع به دلیل رکود بازار، خرید با کمترین قیمت از تولید کننده زمینه تعطیلی و ورشکستگی واحدهای تولیدی را فراهم کرده است .
وی ایجاد تناسب منطقی بین سود تولید و وتوزیع را عامل موفقیت تولیدات بومی در بازارهای داخل و خارج کشور شد و گفت: در شرایط کنونی تولیدکننده، سود بسیار کمتری از بخش توزیع کسب می کند.
رییس اتاق اصفهان با اشاره به توافق هسته ای ایران با ۵+۱ گفت: همچنان که مردم در هشت سال جنگ تحمیلی مقاومت جانانه ای از خود نشان دادند در جنگ اقتصادی در طول دو دهه اخیر توانستند با مقاومت به پیروزی دست پیدا کنند.
وی با اشاره به سفر هیات های تجاری به ایران گفت: توافق ایران با کشورهای خارجی زمینه حضور تولید کنندگان کوچک و بزرگ در کشور را فراهم می کند و باید از این فرصت برای معرفی تولیدات مرغوب به آنان استفاده کنیم.
وی خواستار عضویت تولید کنندگان در اتاق بازرگانی بویژه در کمیسیون های تخصصی شد و افزود: تولید کنندگان به عنوان بخش مولد جامعه همواره نقش مهمی در توسعه اقتصادی و اشتغال زایی دارند و حضور آنان در اتاق می تواند دیدگاه ها و نظرات بخش تولید را به مسوولین منتقل کند.