دنیای اقتصاد، ساری: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی مازندران از آمادگی بخش خصوصی استان برای حضور در نمایشگاه‌های مختلف جهان خبر داد.

عبدالله مهاجر در نخستین جلسه کمیسیون مشترک بازرگانی و گردشگری اتاق بازرگانی مازندران با اشاره به سفر هیات اعزامی به قزاقستان گفت: برای تحقق دستاوردهای بخش خصوصی در قزاقستان باید تلاش شود. مهاجر با اشاره به اینکه با موفقیت بخش خصوصی توسعه و آبادانی استان بیشتر خواهد شد، اعلام کرد: حضور در نمایشگاه‌های کشورهای مختلف باید خروجی خوبی در بخش اقتصادی استان به همراه داشته باشد. وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی همواره سعی بر ایجاد فضای مناسب برای بخش خصوصی در نمایشگاه‌های مختلف دارد، افزود: پس از لغو تحریم‌ها مازندران با ظرفیت‌های مناسب آماده حضور در نمایشگاه‌های کشورهای اروپایی است.

احمد حاجیان، نایب رئیس اتاق بازرگانی مازندران نیز با بیان اینکه برای حضور فعالان اقتصادی در نمایشگاه‌های کشورهای دیگر جمع‌بندی مسائل حقوقی، گمرکی، اطلاعات زبان، فرهنگ، دین، مذهب و واحد پول بسیار مهم است، تصریح کرد: این مسائل باید برای حضور بهتر تولیدکنندگان در دستور کار اتاق بازرگانی و مجری برگزارکننده قرار بگیرد. وی بیان کرد: باید بررسی جامع برای ورود بخش خصوصی به کشورهای مختلف صورت بگیرد که این موضوع از وظایف اتاق بازرگانی است. رئیس کمیسیون تخصصی بازرگانی، امور گمرکی و حمل و نقل اتاق بازرگانی مازندران نیز با بیان اینکه غرفه‌های این استان در نمایشگاه قزاقستان قابل مقایسه با دیگر کشورها نبوده است، گفت: مازندران با وجود بندر امیرآباد می‌تواند با قزاقستان در بحث حمل و نقل دریایی رقابت داشته باشد.