فعالیت ۶۹ درصد سازمان‏ها  مبتنی بر ابزارهای کاربردی ابری

همکاران سیستم: میزان استفاده از خدمات پردازش ابری در سازمان‏های کوچک و متوسط (SME) منطقه بریتانیا طی یک‌سال گذشته رشد ۱۵ درصدی را تجربه کرده است.

به گزارش وب‌سایت Cbronline، ابزارهای کاربردی مبتنی بر فضای پردازش ابری هم‏اکنون در ۶۹درصد سازمان‏های کوچک و متوسط استفاده می‏شوند و این در حالی است که ۵۳ درصد آنها هم بر این باورند که این قبیل ابزارها برای انجام کارهای از راه دور اهمیت

فراوان دارند.

در این بررسی که توسط مرکز BT و اتاق بازرگانی بریتانیا انجام شد، ۹۱ درصد سازمان‏ها اعلام کردند که دست‌کم یک کارمند آنها از خانه فعالیت‏های خود را انجام می‏دهد و ۱۹درصد هم اظهار کردند که بیش از نیمی از نیروی کاری آنها در خارج از دفتر مرکزی و به صورت دورکار فعالیت‏های خود را دنبال می‏کند.

دسترسی از راه دور به داده‏های سازمانی، ‏دسترسی به شبکه Wi-Fi در خارج از محیط کار و فیبر نوری پهن‏باند نیز به ترتیب برای ۵۶، ‏ ۶۴ و ۳۳ درصد سازمان‏های حاضر در این بررسی اهمیت داشته است.

گوشی هوشمند مهم‏ترین فناوری برای انجام فعالیت‏های سازمانی بوده است و ۶۸ درصد بر این باور بودند که به کمک آن طی ۱۲ ماه گذشته بزرگ‌ترین تغییرات را در کسب و کار خود ایجاد کرده‏اند. همچنین ۵۴ درصد بر افزایش دسترسی به شبکه Wi-Fi و ۴۲ درصد بر ابزارهای کاربردی مبتنی بر فضای پردازش ابری تاکید داشتند.

۷۹ درصد از سازمان‏های حاضر در این بررسی اعلام کردند که اینترنت سرعت ارتباطات آنها را افزایش داده است، ‏۶۴ درصد آن را برای ارتقای خدمات مشتری کارآمد دانستند و ۶۳ درصد هم ادعا کردند که به کمک اینترنت توانسته‏اند محیط کاری انعطاف‏پذیری در اختیار داشته باشند.