اولین ساعت هوشمند مخصوص نابینایان ساخته شد. این ساعت که دات نام دارد روی کاغذ، مثل هر ساعت هوشمند دیگر است؛ دارای سیستم ارسال پیام، قابلیت‏های مسیریابی، بلوتوث ۰/ ۴، ساعت زنگ‏دار و طبیعتا ساعت است.

اما چیزی که دات را از سایرین متمایز می‏کند، بریل بودن آن است. به گزارش فارنت، صفحه ساعت هوشمند Dot مجهز به چند پین است که با سرعتی که قابل تنظیم است، بالا و پایین می‏روند و حروف بریل را برای کاربر تداعی می‏کنند. با استفاده از این سیستم، نابینایان دیگر نیاز نیست میلیون‏ها تومان خرج دستگاه‏های بریل‏خوان قابل حمل کنند؛ بلکه با پرداخت چیزی کمتر از ۳۰۰ دلار، می‏توانند این ساعت را بخرند و با آن کتاب‏های الکترونیک را بخوانند. پیش‌فروش این ساعت هوشمند از همین حالا شروع شده است.

باتری این ساعت برای بیش از ۱۰ ساعت دوام می‏آورد. فدراسیون ملی نابینایان آمریکا می‏گوید تنها۱۰ درصد نابینایان قادر به خواندن خط بریل هستند و این عدد در کشور انگلستان حتی تا کمتر از یک درصد است. اما با Dot حالا این افراد می‏توانند بسیار راحت‏تر از پیش این خط را بیاموزند. اریک جو یون کیم، مدیر پروژه دات می‏گوید: «بیش از ۹۰ درصد افراد نابینا، بینایی خود را پس از تولد و در طول زندگی از دست می‏دهند و این یعنی در مدت کوتاهی دستشان از اطلاعات و دنیای اطراف کوتاه می‏شود. دات می‏تواند مسیر زندگی‏شان را عوض کند. دات می‏تواند به آنها خط بریل بیاموزد تا قدری از مشکلاتشان کم شود.»