وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز فعالیت بی‌بی‌سی در ایران را مجددا فعال کرد. به گزارش خبرگزاری تسنیم، مجوز فعالیت بی‌بی‌سی که از سال‌ها پیش به‌دلیل اقدامات ضدامنیتی در ایران تعلیق شده بود، اخیرا با تصمیم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجددا فعال شد.

نوش‌آبادی، سخنگوی وزارت ارشاد با تایید این خبر گفت: مجوز فعالیت بی‌بی‌سی برای تهیه گزارش صادر شده است. وی افزود: صدور این مجوز با هماهنگی نیروهای انتظامی و مراکز اطلاعاتی و امنیتی انجام شده است. سخنگوی وزارت ارشاد گفت: یک گروه از خبرنگاران هلندی‌الاصل که برای بی‌بی‌سی کار می‌کنند هم قرار است به‌زودی برای تهیه اخبار و گزارش وارد ایران شوند. حسین نوش‌آبادی همچنین در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، پیرامون خبر رفع تعلیق فعالیت بی بی سی در ایران گفت: بحث بازگشایی دفتر بی بی سی در تهران فعلا مطرح نیست، بلکه تنها یک مجوز محدود برای یک فعالیت خبری یک هفته‌ای با هدف تهیه گزارشی موردی پیرامون موضوع هسته‌ای به BBC WORLD داده شده است.

این مجوز محدود و یک‌هفته‌ای مربوط به هفته آخر مرداد است. وی تاکید کرد: این مجوز در پی درخواست این شبکه خبری تلویزیونی و از سوی کمیته‌ای سه جانبه متشکل از نمایندگان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت امور خارجه و نهادهای امنیتی و اطلاعاتی داده شده و مقرر شده است که با رعایت تمام شئون مورد نظر نظام جمهوری اسلامی ایران و فعالیت رسانه‌ای تعریف‌شده در کشور باشد. این مقام مسوول در وزارت ارشاد با اشاره به فعالیت رسانه‌های متعدد خارجی در ایران که بسیاری از آنها در تهران هم دفتر دارند، صدور هر گونه مجوز به شبکه فارسی زبان بی‌بی‌سی را تکذیب و تاکید کرد: بی‌بی‌سی فارسی در تهران دفتر ندارد، ضمن اینکه فعالیت‌های این شبکه در راستای انعکاس واقعیت‌های جامعه ایران نبوده و هیچ‌گونه مجوزی برای فعالیت به این شبکه داده نشده است.