رئیس کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال گفت: دخالت نهادهای غیرفوتبالی در پرونده رسیدگی به فساد و تخلفات فوتبال می‌تواند تبعاتی همچون محرومیت یا تعلیق برای فوتبال ایران را در پی داشته باشد.

علی‌اکبر محمدزاده در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، درخصوص اظهارنظر اخیر پورمختار، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس مبنی بر اینکه «بررسی ما در پرونده فساد در فوتبال نهایی شده و منتظریم این پرونده به تایید و تصویب نهایی برسد و درباره اعلام اسامی مفسدان فوتبالی تصمیم‌گیری خواهد شد»، گفت: «من خیلی در جریان ریز مسائل پرونده‌ای که کمیسیون اصل ۹۰ مجلس بررسی کرده و همچنین اسامی‌ که به‌عنوان متخلفان فوتبال شناسایی شدند قرار ندارم. در این خصوص یک‌بار به مجلس رفتم و با اعضای کمیسیون اصل ۹۰ مجلس صحبت کردم.»

محمدزاده اما توصیه‌ای برای این کمیسیون دارد: «توصیه اصلی من به اعضای کمیسیون اصل۹۰ مجلس رسیدگی به مفاسد و تخلفات فوتبال در درون خود مجموعه فوتبال است. در کمیته اخلاق عهد اخوت با هیچ‌کس در فوتبال ایران نبسته‌ایم اما خوشحال می‌شویم اگر تخلفاتی در فوتبال صورت گرفته، در درون نهادهای زیرمجموعه وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال مورد رسیدگی قرار گیرد، چون وقوع چنین مسائلی در نهادهایی خارج از فوتبال می‌تواند خطرات و تبعاتی را از سوی فیفا به‌منزله دخالت در فوتبال کشور داشته باشد.

این خطر دخالت حتی می‌تواند تبعاتی همچون محرومیت یا تعلیق از سوی فیفا برای فوتبال کشورمان در پی داشته باشد. فکر می‌کنم اگر این موضوع بیش از حد رسانه‌ای شود، فیفا هم متوجه آن می‌شود. توصیه ما این است که چنانچه اسناد و مدارکی دارند، به کمیته اخلاق و کمیته‌های مربوط در وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال ارائه دهند تا با تعامل بیشتر با یکدیگر متخلفان و مفسدان در فوتبال را مجازات کنیم.»