آغاز زودرس حاشیه‌های کرار جاسم

گروه ورزش: همه چیز دوباره شروع شد؛ این بار خیلی زودتر از آنچه حتی بدبین‌ترین هواداران استقلال می‌توانستند گمان کنند! کرار جاسم که فصل گذشته با حاشیه‌های گاه و بیگاهش دمار از روزگار استقلالی‌ها درآورده بود، گویا امسال جنجال‌آفرینی‌هایش را درست از همان هفته اول آغاز کرده است.

طی روزهای گذشته شایعات زیادی در مورد بی‌نظمی‌های جاسم منتشر شده بود، اما وقتی دیروز باشگاه استقلال رسما اعلام کرد کرار به کمیته انضباطی باشگاه احضار شده، همه فهمیدند موضوع کاملا جدی است و هافبک عراقی قصد اعمال تغییر در رویه‌اش را ندارد. حالا بازیکنی که حتی پیش از شروع فصل هم با اصرار روی پوشیدن پیراهن شماره هفت خبرساز شده بود، دوباره آسمان استقلال را ابری کرده است تا این سوال مهم به وجود بیاید؛ آبی‌ها امسال با او چه می‌کنند؟

همه استقلال علیه کرار

تازه‌ترین کارشکنی بازیکن عراقی استقلال علیه این تیم، غیبت در تمرینات روز یکشنبه و تاخیر در تمرینات روز دوشنبه بود. حالا همین مساله دست باشگاه را باز گذاشته که او را احضار کند و توضیح بخواهد. کرار جاسم که آشکارا از آمادگی بدنی به دور است و گفته می‌شد از حیث درصد چربی در میان بازیکنان لیگ برتری بالاترین رکورد را در اختیار دارد، حالا مخالفان پرشماری در باشگاه پیدا کرده است. روز گذشته یک روزنامه ورزشی خبر داد حنیف عمران‌زاده در رختکن تیمش به شدت از رفتارهای کرار انتقاد کرده و حتی داد و فریاد راه انداخته است. در همین حال «خبرآنلاین» گزارشی منتشر کرده که در عنوان آن می‌خوانیم: «بازیکنان استقلال تشنه به خون کرار؟» در این گزارش از قول پرویز مظلومی نقل شده که همه روی کرار جاسم حساس شده‌اند و با ادامه این رویه، کار برای او و استقلال سخت می‌شود.

می‌دانستم او درست نمی‌شود!

شاید باورنکردنی باشد، اما به نظر می‌رسد یکی از جدی‌ترین منتقدان کرار، شخص مدیرعامل استقلال یعنی بهرام افشارزاده است. محسن بزرگی، معاون حقوقی این باشگاه در مورد احضار کرار به کمیته انضباطی به خبرگزاری فارس می‌گوید: «ما این بازیکن را به درخواست آقای افشارزاده به کمیته انضباطی فرا خواندیم و او باید در مورد غیبت‌هایش توضیح بدهد. شاید امروز به پرونده این بازیکن ورود کنیم و آن را مورد بررسی قرار دهیم، اگر نیاز به حضور خود این بازیکن در جلسه باشد، قطعا در روزهای آینده او نیز در باشگاه حاضر خواهد شد و اگر نیاز به خودش نباشد، وکیلش در این مورد صحبت خواهد کرد.» در این میان شاید عجیب‌ترین اظهارنظر، مربوط به خود افشارزاده باشد. مدیرعامل استقلال به سایت کاپ می‌گوید: «من از زمانی که به باشگاه استقلال آمدم در پی این بودم که کرار جاسم رفتارش را تغییر دهد. به هر حال باشگاه یکسری مقررات دارد و زمین فوتبال هم مقدس است. ما هم برای باشگاه برنامه‌ریزی کردیم و این باید با احترام همه بازیکنان همراه باشد. درست است که ما تعهد مالی به بازیکنان داریم اما اینکه یک بازیکن بگوید من سر تمرین نمی‌روم یعنی چه؟ حالا این بازیکن قرار است به باشگاه برود تا تکلیفش را مشخص کنیم. اما ما می‌دانیم تمام این مسائل بهانه است. باورکنید من می‌دانستم کرار با رفتارهایی که سال گذشته از خود نشان داد تغییرناپذیر است، اما با اصرار یکسری از دوستان ما کرار را نگه داشتیم.»

آپارتمان یا خانه ویلایی؛ مساله این است!

در شرایطی که کرار نتوانست در بازی ابتدایی لیگ با سیاه‌جامگان کیفیت فنی مورد انتظار را به نمایش بگذارد، شایعات زیادی در مورد توقعات روزافزون این بازیکن به گوش می‌رسد. ظاهرا او غیر از وصول مطالبات مالی، حتی در مورد شرایط محل اسکانش هم شرایط ویژه‌ای دارد. این مساله تا آنجا شدت دارد که علی جباری، پیشکسوت نامدار استقلال مدعی است کرار اقامت در آپارتمان لوکس پیشنهاد شده توسط باشگاه را نپذیرفته و خواهان اسکان در یک خانه ویلایی شده است! طبیعتا انتشار همین دست اخبار است که ذهنیت سایر آبی‌پوشان را در مورد جاسم تحت تاثیر قرار می‌دهد. آیا او با چنین وضعی می‌تواند به شکلی مطلوب به کارش در استقلال ادامه دهد؟

روزهای سخت مظلومی

یکی از اولین وعده‌های پرویز مظلومی به هواداران استقلال این بود که او می‌تواند خلق‌وخوی کرار جاسم را تغییر بدهد و این بازیکن را تحت کنترل خودش دربیاورد. مظلومی که در دوره پیشین حضورش روی نیمکت آبی‌ها شاهد درگیری عجیب جباری و کرار درست وسط یک بازی رسمی بود، اعتقاد داشت چنین اتفاقاتی دیگر تکرار نخواهد شد. این دفعه اما جاسم خیلی زود ترمز بریده و همه را به ستوه آورده است. مشکلاتی که کرار به وجود آورده، حالا باعث شده مظلومی شرایط سختی را تجربه کند، آن هم در حالی که تنها دو روز به تقابل حیثیتی‌اش با ملوان و قلعه‌نویی زمان باقی مانده است. غیبت احتمالی کرار در این بازی، تنها یکی از خطرهایی است که پرویز را تهدید می‌کند.