در خانه بمانید و برای شرکت‌های بزرگ کار کنید
مترجم: آناهیتا جمشیدنژاد
در این مقاله ۱۵ شرکتی که فرصت‌های کار از خانه فوق‌العاده‌ای را پیشنهاد می‌دهند، ذکر کرده‌ایم. سارا سوتون فل Sara Sutton Fell موسس و مدیر اجرایی شرکت FlexJobs می‌گوید: «رشد گزینه‌های کار از راه دور در شرکت‌ها خبر بسیار خوبی است». واقعا این خبر هم برای کارمندان هم برای کارفرمایان بسیار خوب است. کار از راه دور که غالبا به عنوان WFH (working from home) به معنای (کار کردن از منزل) شناخته می‌شود، بهره‌وری کارمندان را بالا می‌برد و توازن کار- زندگی را در بسیاری از موارد افزایش می‌دهد. گرچه انجام بسیاری از کارها نظم و انضباط خاص خود را می‌خواهد اما انجام همان کارها وقتی در منزل خود نشسته‌اید شاید راه جالبی در کار کردن برای شرکت‌های بزرگ باشد. مثال‌هایی از کار در منزل برای شرکت‌های بزرگ را در زیر آورده‌ایم. کامپیوتر و تکنولوژی
1.Apple : تکنولوژی بزرگ اپل یک شغل «مشاوره از منزل» را تعریف کرده است که به کارمندان اجازه می‌دهد تا به عنوان نهادهای حمایت از مشتری از راه دور کار کنند. طبق تعریفی که شرکت ارائه داده است نقش کارمندان به آنها اجازه می‌دهد تا با تفسیر تکنولوژی به زبانی که برای مشتریان قابل فهم باشد از راحتی خانه‌هایشان احساس بهتری داشته باشند.این موقعیت شغلی مزایایی بسیاری دارد؛ ازجمله تخفیف‌های کارمندان، فرصت رشد هنگام کار کردن با اپل و یک آی‌مک رایگان برای کار در منزل.
۲. Xerox: زروکس یک برنامه «کار از منزل» وسیع با ۸۰۰۰ کارمند دارد که به‌عنوان «برنامه نیروی کار مجازی» شناخته شده است.شرکت منافع بسیاری را از «برنامه نیروی کار مجازی» خود شناسایی کرده است: هزینه‌های رفت وآمد کمتر، محیط کار راحت‌تر، و توازن کار/زندگی بهتر که رضایت شغلی را افزایش می‌دهد.
3. Dell: گرچه شعبه اصلی شرکت دل در تگزاس است اما شرکت به کارمندانش گزینه‌های کاری شامل ساعت کاری انعطاف‌پذیر، کار از راه دور، تقسیم نوبت کاری، کار پاره‌وقت و هفته کاری فشرده را پیشنهاد می‌دهد.گزینه‌های مشاغل انعطاف‌پذیر در شرکت Dell شامل مشاور ارشد، مهندس و موقعیت‌های اجرایی می‌شود.
۴. Loot: لوت یک موقعیت «کار از منزل» را پیشنهاد می‌دهد، در این موقعیت شغلی شما کارهای متفاوتی را برای برندهای مورد علاقه‌تان مانند عکس گرفتن یا اشتراک مطالب در فیس‌بوک و توییتر انجام می‌دهید. هرچه بیشتر کار کنید، مقدار بیشتری به شما پرداخت خواهد شد.
5. Freelancer: شما می‌توانید در وب‌سایت Freelancer.com ثبت‌نام کنید و برای مهارت‌هایتان پول بگیرید. هزاران شغل وجود دارند که شما به عنوان عضوی از فری لنسر می‌توانید از خانه و با لباس راحتی برای آنها کار کنید.گرچه بیشتر مشاغل حقوقی دریافت نمی‌کنند اما شغل‌های زیادی وجود دارند که کار تمام‌وقت نزدیک به ساعات کاری انعطاف‌پذیر پیشنهاد می‌دهند.
سلامتی
6. Aetna: ایتنا یک شرکت خدمات درمانی با بیش از 100 دفتر کاری است. گرچه، بیشتر از 4 درصد کارمندانش دورکاری می‌کنند. برای ایتنا، محیط کاری تنها یک محیط فیزیکی نیست. بلکه درمورد احساسی است که درباره دیگران دارید و داشتن جدول کاری انعطاف‌پذیر و سالم ماندن است.کارمندان ایتنا برای بهبود کیفیت خدمات درمانی، هزینه‌های کمتر و ارتباط با افرادی که به اطلاعات بهداشتی نیاز دارند کار می‌کنند.
۷. UnitedHealth Group: بیش از ۲۰ درصد کارمندان UnitedHealth Group دورکاری می‌کنند. بسیاری از موقعیت‌های «کار از منزل» شرکت برای پرستارانی است که می‌توانند بیماران را در منزل ویزیت کنند اما دیگر فرصت‌ها شامل مدیر قرارداد، متخصص پزشکی، حسابرس، تحلیلگر، مشاور می‌شود.کارمندان بالقوه می‌توانند با بیشتر تصفیه کردن حساب جاری و انتخاب گزینه «بله» تحت منوی کشویی برای «موقعیت‌های از راه دور» بیشتر بیاموزند.
8. هومانا: هومانا جوایز بسیاری را برای محیط کار گرفته است؛ این جوایز شامل 100 تا از بهترین مکان‌ها برای کار کردن در فناوری اطلاعات در مجله Computerworld، بهترین کارمند برای جایزه سبک زندگی سالم از National Business Group و کسب رتبه 58 در لیست Fortune 500 می‌شود.جویندگان کار می‌توانند گزینه‌های شغلی را برای پیدا کردن موقعیت‌های دورکاری مانند مشاور، مهندس، مدیر و... جست‌وجو کنند.
منابع انسانی
9. ADP: یکی از بزرگ‌ترین عرضه‌کنندگان راه‌حل‌های مدیریت برون‌سپاری کسب‌و‌کار و سرمایه انسانی است. شرکت شماری از موقعیت‌های تمام وقت، منعطف و در خانه به علاوه کار پاره وقت پیشنهاد می‌دهد.
خدمات مشتری
10. آمازون: آمازون موقعیت‌های مجازی بسیاری را برای کارمندان بالقوه که در مناطق خاصی زندگی می‌کنند، پیشنهاد می‌دهد. یکی از فرصت‌های شگفت‌انگیز در خلال مرکز تماس مجازی شرکت است که به کارمندان اجازه می‌دهد تا فقط با یک اینترنت پرسرعت از خانه و یک کامپیوتر شخصی کار کنند.
۱۱. :TeleTechمسیرهای شغلی بسیاری را برای دورکاران با یک محیط کاری انعطاف‌پذیر ایجاد می‌کند. این برنامه TeleTech@Home نامیده می‌شود که موقعیت‌هایی را برای کارمندانی که با طیف متنوعی از نیازهای خدماتی و فنی از مشتریان حمایت می‌کنند یا به آنها کمک می‌کنند به علاوه آنهایی که عملکردهای اجرایی شرکت را شامل گفت‌وگو رسانه اجتماعی انجام می‌دهند.
12. JetBlue: وقتی بچه بودم یکی از همسایگان من از خانه برای JetBlue کار می‌کرد. او عاشق این کار بود. شرکت جداول کار از خانه منعطف برای والدین که در خانه می‌مانند و افرادی که در مناطق خاصی زندگی می‌کند، پیشنهاد می‌کنند. این شرکت هوایی توسط مجله فوربز یکی از 25 محیط برتر کار نامیده شده است.
آموزش
13.K12 Inc: یک K12 شرکت آموزشی است که کلاس‌های محاوره‌ای بر پایه وب و واحدهای یادگیری برای دانش‌آموزان از مقطع ابتدایی تا دبیرستان فراهم می‌کند. K12 فرصت‌های کاری بسیاری به صورت تمام‌وقت، پاره‌وقت و دورکاری در گذشته پیشنهاد داده است و شما می‌توانید پیشنهادهای جاری را در صفحه شغلی آن دنبال کنید.
۱۴. Kaplan :با Kaplan با یافتن راه‌های نوآورانه برای کمک به آموزش افراد، روح کارآفرینی را با آموزش پیوند می‌دهند. Kaplan بیش از ۳۰۰ مکان در ۳۰ کشور دارد، اما کارمندان می‌توانند از راه دور کار کنند.Kaplan بیش از ۳۱۰۰۰ کارمند را استخدام کرده است که بسیاری از آنها دورکاری می‌کنند. شما می‌توانید فرصت‌هایی در مدیریت، آموزش، خدمات مشتری، بازاریابی و بسیاری از مسائل دیگر در سایت شرکت بیابید.شرکت‌های جدید در صنایع متعدد گزینه‌هایی را برای کار کردن از خانه اضافه می‌کنند. همان‌طور که شرکت‌ها و کارمندان بیشتر و بیشتری به مزیت‌های «کار از منزل» دست می‌یابند، فرصت‌ها گسترش می‌یابند.
منبع: INC