رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور در سفر خود همراه هیات دولت به استان گلستان و در مراسم افتتاح بازارچه صنایع دستی گرگان با بیان اینکه طرح ساماندهی سواحل کشور در حال تهیه است، گفت: هشت نقطه را در سواحل جنوب کشور برای توسعه گردشگری شناسایی کرده‌ایم. همچنین در شمال کشور۹۰۰ کیلومتر نوار ساحلی داریم که ساماندهی ویژه‌ای را نیاز دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود سلطانی‌فر اظهار کرد: در شمال گیلان و گلستان که ساحل تصرف شده کمتری دارند و امکان استفاده بهینه از این جاذبه با سرمایه‌گذاری بیشتر وجود دارد نیازمند توجه بیشتری هستیم.

وی تاکید کرد: سه استان شمالی کشور حدود ۶ میلیون هکتار مساحت دارند. اگر از قبل از پیروزی انقلاب جلوی ویلاسازی لجام‌گسیخته شمال کشور را می‌گرفتند و هر ۱۰ کیلومتر یک دهکده ساحلی می‌ساختند امروز بیش از ۵۰ دهکده ساحلی خوب داشتیم.همچنین به گزارش «ایرنا»، معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این سفر گفت: گردشگری گلستان با توجه به ظرفیتی که دارد، در برنامه ششم توسعه، رونق خواهد یافت.

سلطانی‌فر افزود: با توجه به جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی کم‌نظیری که در این استان وجود دارد، گردشگری در واقع موتور توسعه این استان است.

به گفته او، سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری کم‌نظیر این استان صورت نگرفته و نیاز است که این مهم انجام شود. تامین تسهیلات مورد نیاز کسانی که بخواهند در این استان به‌خصوص در زمینه هتل و محل‌های اقامتی سرمایه‌گذاری کنند در اولویت خواهد بود.سلطانی‌فر تاکید کرد: باید نگاه ویژه‌ای به بحث گردشگری در گلستان شود، زیرا با توجه به عبور سالانه بین ۱۳ تا ۱۴ میلیون نفر از این استان، گلستان باید از معبر به استان مقصد تبدیل شود.