مترجم: سیده محبوبه حسینی

منبع: Entrepreneur

شما این‌طور احساس می‌کنید که یک روز موفق می‌شوید، شما تقریبا احساس قدرت می‌کنید. شما می‌خواهید به‌زودی قدرتتان را بیشتر کنید. در ذهنتان افکار ارزشمندی دارید. شما تقریبا مشهور هستید.

همه آنچه شما نیاز دارید، قدری زمان بیشتر است تا همه اینها جمع شوند. آیا شما هم این‌گونه هستید؟ خوب است. این دقیقا همان نوع نگرشی است که مشخصه یک کارآفرین موفق است.

به‌جز واقعیت، همه آنچه وجود دارد این است که شما منتظرید، شما می‌خواهید، شما مشتاق به دست آوردن هستید و شما به سمت آن حرکت می‌کنید.واقعیت خواهد آمد. اما در حال حاضر شما نیاز دارید که اعمال و موقعیت‌هایی را که آن سطح از موفقیت را تولید خواهند کرد، حفظ کنید. چطور شما می‌توانید در ابتدای راه مانند یک کارآفرین موفق باشید؟

در اینجا هفت اصلی که من آموخته‌ام و دیده‌ام که کارآفرینان مشتاق برای موفقیت تمرین می‌کنند، بیان شده است.

1- تلقین کنید که شما می‌توانید.

عبارت مشهور «تلقین کنید تا زمانی که آن را انجام دهید» موثر است زیرا بر اساس یک دانش واقعی ایجادشده است.

زمان زیادی است که روانشناسان ارتباط ذهن و بدن را دریافته‌اند. وقتی ما روش معینی را تشخیص می‌دهیم، به روش‌های مشابه به آن عمل می‌کنیم. عکس این هم صادق است، وقتی ما به روش معینی عمل می‌کنیم، روش‌های مشابه آن را تشخیص می‌دهیم.

متداول‌ترین مثال لبخند است. خندیدن یک پاسخ به احساس شادی است. درواقع عمل خندیدن می‌تواند باعث شود شما احساس شادی کنید. اصل همان عبارت «تلقین کنید تا زمانی که آن را انجام دهید» است. اگر شما به روش خاصی عمل می‌کنید، احساسات، هیجانات، سطح اعتمادبه‌نفس و نگرش کلی به همان سمت جذب می‌شوند. نتیجه چیست؟ درنهایت شما آن را انجام می‌دهید.

2- با اعتمادبه‌نفس اقدام کنید، مهم نیست چه می‌شود.

مهم‌ترین دارایی شما، اعتمادبه‌نفس شما است. مساله این است که داشتن اعتمادبه‌نفس با ذهنی پر از ترس و تردید، کار مشکلی است. بسیاری از کارآفرینان و افرادی که زود موفق می‌شوند از یک وضعیت شناخته‌شده به نام سندرم ایمپاستر (impostor syndrome: یک پدیده روانی است که در آن افراد نمی‌توانند موفقیت‌هایشان را بپذیرند) رنج می‌برند. در دنیای با شتاب و سریع کارآفرینی، این سندرم با سرعت شیوع پیدا می‌کند. حتی موفق‌ترین افراد هم اثرات تردیدهای خود را تجربه کرده‌اند و برخلاف آنکه شواهد بیرونی نشان می‌دهد که فرد با رقابت و تلاش به موفقیت رسیده خود فرد تصور می‌کند لیاقت موفقیت را ندارد. شما می‌توانید به صداهای دروغین در ذهنتان که می‌گویند شما غاصب هستید، توجه کنید یا با اعتمادبه‌نفس برای مقابله با آن صداهای منفی، اقدام کنید. من اعتمادبه‌نفس را پیشنهاد می‌کنم. اعتمادبه‌نفس شما را حمایت خواهد کرد.

3- از دیگر افراد کمک بخواهید.

افراد باهوش می‌دانند که خودشان همه‌چیز را نمی‌دانند، به همین دلیل باهوش‌ترین افراد اغلب آنهایی هستند که درخواست کمک می‌کنند.

4- در مورد افرادی که با آنها وقت می‌گذرانید، انتخاب‌کننده باشید.

کارآفرینان ارزش زمان را می‌دانند. آنها می‌دانند که گذراندن زمان مساوی با خرج کردن پول است، جز اینکه پول یک منبع تجدیدپذیر است درحالی‌که زمان این‌طور نیست.

به همین علت شما باید زمانتان را با افرادی که شما را بهتر می‌کنند، بگذرانید. شما نباید اوقات فراغت خود را در مکان‌هایی که شما باهوش‌ترین فرد در آن اتاق هستید، بگذرانید. شما باید وقت خود را در مکان‌هایی که شما را به چالش می‌کشند، زیرک می‌کنند و پرورش می‌دهند، بگذرانید.افراد موفق زمان خود را با دیگر افراد موفق می‌گذرانند. وقت این است که زمان خود را در تصمیم‌گیری‌های هوشمند، سرمایه‌گذاری کنید.

5- لباس مناسب بپوشید.

دوست داشته باشید یا خیر، افراد بر اساس اینکه چطور لباس پوشیده‌اید، در مورد شما قضاوت می‌کنند.

من قبلا مانند یک آدم بیکار و تنبل لباس می‌پوشیدم. هنگامی‌که من چند تغییر راهبردی و کم‌هزینه در کمد لباس‌هایم ایجاد کردم، همه‌چیز تغییر کرد. نرخ مشاوره من بیشتر از دو برابر شد، مشتریان جدید باارزش به دست آوردم و کسب‌وکار من گسترده شد.بدیهی است که شانس دخیل بود اما لباس‌ها و ظاهر من تاثیر گذاشته بود. تنها لباس‌های گران نیستند که تاثیرگذارند. بلکه لباس‌های مناسبند که تاثیر می‌گذارند. سیلویا هیولت که یکی از مشاوران در رفتار سازمانی است توضیح می‌دهد که « نوع پوشش شما باید به‌گونه‌ای باشد که به نظر برسد متعلق به گروه خاصی هستید.»

6- ریسک‌پذیر باشید.

کارآفرینان خوب، خیلی خوب ریسک‌ها را می‌پذیرند. راز یک ریسک‌پذیر عالی، به‌سادگی شروع پذیرش ریسک‌ها است. ساده به نظر می‌رسد اما درست است.

با ریسک‌های کوچکی که جنبه ناخوشایند بزرگی ندارند، شروع کنید. درنهایت شما یاد می‌گیرید بسنجید که تا چه اندازه یک تصمیم می‌تواند ریسک داشته باشد و بعدازآن شما می‌توانید به‌آرامی میزان ریسک‌پذیری خود را افزایش دهید. خطرات را با اعتمادبه‌نفس بپذیرید. به نظر می‌رسد که این برای شما خوب است.

7- زندگینامه آنلاین خود را بنویسید.

اگر کسانی بخواهند بیشتر در موردتان بدانند، چه‌کاری انجام می‌دهند؟ آنها نامتان را جست‌وجو می‌کنند. آنها جاسوس نیستند، فقط می‌خواهند بدانند که شما که هستید، چه‌کاری انجام می‌دهید و همه‌چیز را در مورد شما بدانند.

شما چیزی که آنها به‌صورت آنلاین می‌بینند و اثری که ایجاد می‌کند را شکل می‌دهید. شما می‌توانید با ایجاد و گردآوری حضور خود به‌صورت آنلاین، هویتی را که مطابق با آنچه است که می‌خواهید، توسعه دهید.

پروفایل شما در تمام سایت‌های بزرگ رسانه‌های اجتماعی باید منسجم و قانع‌کننده باشد. این زندگینامه خودکار شماست و آینده شما را تحت تاثیر قرار می‌دهد. سزاوار است که به آن توجه کرده و برای آن زمانی را اختصاص دهید.

هر شخص موفقی، زمان‌هایی را داشته است که خیلی موفق نبوده است. موفقیت بر رشد و توسعه مقدم شده است. اکنون زمان این است که به‌سختی کارکنید و همه آنچه می‌خواهید به دست آورید به شما داده شود. برای تبدیل‌شدن به آنچه هدف شما تعیین شده است، شما باید در راه مربوطه خوب عمل کنید.

شما به‌عنوان یک کارآفرین، موفقیت را چگونه طرح‌ریزی می‌کنید؟