گروه گردشگری: نایب رئیس مجلس و رئیس گروه دوستی مجلس گرجستان با تاکید براینکه ایران یکی از گهواره‌های تمدن دنیاست و مخالفان این کشور نیز به آن اذعان دارند، گفت: ایران در حوزه جذب گردشگر آینده روشنی دارد به‌ویژه پس از توافق وین، روند تعامل و همکاری این کشور با دنیا توسعه پیدا خواهد کرد.

به گزارش میراث آریا، گوباز سایند کیدزه که در راس هیاتی پارلمانی به کشورمان سفر کرده، طی دیداری با مسعود سلطانی‌فر، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اظهار کرد: گرجستان بنا دارد با همه کشورهای دنیا روابط حسنه داشته باشد، اما چند کشور هستند که ما می‌خواهیم روابط خاصی با آنها داشته باشیم؛ یکی از این کشورها ایران است، زیرا ایران و گرجستان سابقه تاریخی مشترک دارند و به‌ندرت کشوری وجود دارد که این‌گونه رابطه تاریخی با گرجستان داشته باشد. وی تاکید کرد: گرجی‌ها از دیرباز با فرهنگ غنی ایران آشنا بودند و اگر من در یونسکو اختیاری داشتم کل ایران را در فهرست یونسکو به ثبت می‌رساندم.

معاون رئیس‌جمهوری کشورمان نیز در این دیدار با اشاره به اینکه تعداد گردشگرانی که بین ایران و گرجستان تردد می‌کنند، قابل توجه نیست؛ خاطرنشان کرد: باید عزم و اراده‌ای وجود داشته باشد و هماهنگی‌هایی صورت گیرد تا در این بخش یک خیز اساسی برداشته شود و تعداد گردشگران بین دو کشور افزایش یابد. مسعود سلطانی‌فر همکاری با کشورهای همسایه و کشورهایی را که از نظر اشتراکات تاریخی با کشور ما نزدیکی دارند، پراهمیت دانست و گفت: تقویت همکاری‌ها بین ایران و گرجستان در حوزه گردشگری می‌تواند دو کشور را از منافع اقتصادی این حوزه بهره‌مند کند. رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با اعلام این خبر که بازسازی اماکن تاریخی سوریه و عراق قرار است از طرف یونسکو به جمهوری اسلامی ایران سپرده شود، ادامه داد: همکاری‌های ایران و گرجستان می‌تواند در حوزه موزه‌های دو کشور هم صورت گیرد و اشیا و آثار تاریخی به‌منظور استفاده و بازدید مردم، باستان‌شناسان و پژوهشگران، میان ایران و گرجستان مبادله شود.