شاتا: وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه توسعه صادرات و جذب سرمایه‌گذاران خارجی یکی از اولویت‌های اقتصادی دولت است در دیدار با استاندار خراسان رضوی گفت: اتخاذ رویکرد توسعه‌ای و تلاش برای پویایی صنایع استان خراسان رضوی ضروری است.


محمدرضا نعمت‌زاده درخصوص تبدیل وضعیت شرکت ایران‌خودرو خراسان تاکید کرد: شرکت مذکور باید از کارمزدی به تولیدکننده تبدیل شود و تمامی حساب‌های مربوط به آن به داخل استان منتقل شود.

وی درخصوص استقرار صنایع مادر تخصصی و بزرگ در این استان نیز گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در خراسان رضوی این مهم در کنار استفاده از ظرفیت‌های خالی صنایع موجود، دنبال می‌شود.

نعمت‌زاده با اشاره به مذاکرات انجام شده با خودروسازان مطرح دنیا در راستای مشارکت و سرمایه‌گذاری در ایران، قول مساعد برای استقرار یک واحد جدید تولیدخودرو در استان، علاوه بر شرکت موجود را داد. وزیر صنعت، معدن و تجارت استقرار صنایع فولاد در استان را ظرفیت بی‌نظیری برای توسعه و کارآفرینی دانست و اظهار کرد: با تکمیل زنجیره فولاد و بهره‌برداری از این واحدها شاهد شکوفایی اقتصاد منطقه خواهیم بود.


نعمت‌زاده با اشاره به اتمام عملیات ژئوفیزیک هوایی استان و جمع‌بندی نهایی این عملیات تاکید کرد: نتایج این اقدام برای هرگونه بارگذاری صنعتی و طرح‌های توسعه‌ای و ایجادی باید در اختیار مدیران خراسان رضوی قرار گیرد.

وی درخصوص تحویل خدمات زیر بنایی و رو بنایی به واحدهای مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان، شرکت‌های خدمات‌رسان و شهرک‌های صنعتی استان را مکلف کرد تا نسبت به تحویل خدمات و انشعابات مورد نیاز صنایع تا درِ واحدها، اقدام کنند.


نعمت‌زاده پس از استماع توضیحات و پیگیری‌های استاندار خراسان رضوی درخصوص تصفیه‌خانه شهرک چرم شهرمشهد تاکید کرد: این شهرک به منظور استقرار واحدهایی با همین کاربری احداث شده و شرکت شهرک‌های صنعتی مکلف به تامین تمامی زیر ساخت‌های آن از جمله تصفیه‌خانه است. وی درخصوص دغدغه مدیریت عالی استان برای صدور مجوز حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی و برپایی نمایشگاه‌های تخصصی توانمندی‌های استان در خارج از کشور اظهار کرد: این مهم با جدیت و بدون محدودیت باید دنبال شود چرا که توسعه صادرات و جذب سرمایه‌گذاران خارجی یکی از اولویت‌های اقتصادی دولت یازدهم است.


وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تصویب و ابلاغ قانون رفع موانع تولید تاکید کرد: رویکرد تمامی مدیران باید تلاش برای حمایت از تولید و توسعه اقتصادی باشد.

نعمت‌زاده همراهی و همکاری بانک‌ها را با تولیدکنندگان و کارآفرینان ضروری دانست و بر تسهیل در روند پرداخت تسهیلات در چارچوب قوانین و مقررات تاکید کرد.

وی توجه به الزامات اقتصاد مقاومتی و استفاده بهینه از منابع و امکانات موجود در استان با هدف ارتقای بهره‌وری نیروی کار و سرمایه را ضرورتی اجتناب‌ناپذیر دانست.