خبرگزاری مهر: معاون آبفای استان تهران با اعلام اینکه در حال حاضر افت فشار آب در تهران اجرا نمی‌شود، گفت: سناریوی احتمالی جیره‌بندی تابستانی آب در پایتخت منتفی است. علیرضا نوذری‌پور با بیان اینکه دو ماه از تابستان سپری شده و رفته رفته هوا خنک می‌شود، گفت: تا هفته گذشته، میزان بارندگی‌ها در تهران به میزان 5/ 279 میلیمتر بود که نسبت به میانگین بلندمدت کاهش داشته است.

نوذری‌پور در خصوص ذخایر سدهای کشور نیز گفت: ذخیره آب سدهای تهران در سال آبی جاری نسبت به سال آبی ۹۱ - ۹۰ که اوضاع خوبی بود، کاهش نشان می‌دهد. تا ۲۳ مردادماه امسال میزان آب ذخیره شده در سد طالقان ۲۲۰ میلیون مترمکعب بود که این میزان در سال آبی یادشده، ۳۵۲ میلیون مترمکعب بوده است.معاون آبفای استان تهران گفت: در سد امیرکبیر (کرج) تا تاریخ یادشده ۱۶۸ میلیون مترمکعب آب ذخیره شده که این میزان در سال آبی ۹۱-۹۰ معادل ۱۹۹ میلیون مترمکعب بود، همچنین در سد لار ۹۴ میلیون مترمکعب آب داریم این در حالی است که ذخیره این سد در سال آبی 91-90 معادل ۲۱۳ میلیون مترمکعب بوده است.


این مقام مسوول در وزارت نیرو آب ذخیره شده در مخزن سد لتیان را در یک هفته پایانی مردادماه امسال ۷۲ میلیون مترمکعب اعلام و بیان کرد: در سال آبی ۹۱ - ۹۰ این میزان ۷۹ میلیون مترمکعب بود. در سد ماملو ۱۵۳ میلیون مترمکعب آب داریم که در سال آبی ۹۱-۹۰ میزان ذخایر آبی این سد، ۱۵۶ میلیون مترمکعب بود.