همکاران سیستم: استارت‌آپ BlueData اعلام کرد که با سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیون دلاری امکان اجرای نرم‌افزارهای مخصوص کلان داده‌ها از جمله Hadoop و Spark را روی زیرساخت‌های کنونی مراکز داده فراهم می‌کند. این شرکت همچنین اعلام کرد همکاری‌های گسترده‌ای را با شرکت اینتل آغاز کرده است.

به گزارش وب‌سایت Venturebeat، «کومار اسریکانتی» بنیان‌گذار و مدیرعامل شرکت BlueData گفته است: «ما نرم‌افزار خود را با معماری اینتل سازگار می‌کنیم تا بتوانیم استقرار منعطف و با عملکرد بالا را برای کلان داده‌ها باعث شویم.»

در ادامه این مطلب گفته شد: «ما به همکاری‌های خود ادامه می‌دهیم تا این نوآوری را در اختیار سازمان‌ها بگذاریم و از طریق محصولات فروش و بازاریابی، امکان استفاده از این خدمات کلان داده را برای سازمان‌ها فراهم کنیم.»

این همکاری‌ها در حالی انجام می‌شود که اینتل سال گذشته در شرکت Cloudera به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین‌ توزیع‌کنندگان محصولات Hadoop سرمایه‌گذاری کرد. اوایل سال جاری میلادی نیز اینتل اعلام کرد همکاری‌هایی را با شرکت Databricks به‌عنوان مرکز توسعه نرم‌افزار Spark آغاز کرده است.

فناوری شرکت BlueData می‌تواند به جای سیستم توزیع شده فایل Hadoop با سیستم‌های فایل موجود سازگار شود و مبتنی بر معماری مجازی‌سازی فعالیت کند. این نوع معماری به‌صورت گسترده در مراکز داده سازمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نرم‌افزار BlueData می‌تواند امکان توزیع خدمات Hadoop مبتنی بر Cloudera و Hortonworks را فراهم آورد. تمام این توضیحات به این معنی است که سازمان‌ها هنگام استقرار نرم‌افزار کلان داده می‌توانند گزینه‌های مذکور را پیش‌روی خود داشته باشند.