خبرگزاری فارس: گوگل به توسعه‌دهندگان iOS امکان داده تا تنظیمات امنیتی جدید iOS ۹ را از کار بیندازند تا نمایش تبلیغات این شرکت روی گوشی‌های آی‌فون کماکان امکان‌پذیر باشد.

سیستم عامل تازه اپل از قابلیتی موسوم به Application Transport Security برخوردار است که مشابه با استاندارد HTTPS برای app ها است. Application Transport Security به‌طور پیش فرض روی گوشی‌ها و تبلت‌های اپل فعال شده است.

گوگل می‌گوید برنامه‌های همراهی که با Application Transport Security سازگاری نداشته باشند برای اجرا دچار مشکل می‌شوند و نمی‌توانند ارتباطات لازم را برقرار کنند، بنابراین این شرکت نحوه دور زدن این قابلیت را تشریح کرده تا برقراری ارتباط با سرورهای تبلیغاتی این شرکت و نمایش آگهی در محیط برنامه‌های همراه آی‌فون کماکان ممکن باشد.

گوگل قبلا هم مخفیانه تنظیمات امنیتی و حریم شخصی اپل را در زمان استفاده کاربران از مرورگر خود در آی‌فون دستکاری کرده بود و به همین علت از سوی کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا جریمه شده بود. البته این بار گوگل تخلفی مرتکب نشده که قابل پیگرد قضایی باشد، اما بی‌توجهی آن به امنیت کاربران به خاطر کسب درآمد بیشتر تبلیغاتی مورد انتقاد قرار گرفته است.