دنیای اقتصاد، اراک، محمدرضا اکبری اصل: در مراسمی با حضور وزیر اطلاعات، ۱۲۶ طرح شرکت توزیع برق استان مرکزی در اراک کلنگ‌زنی و افتتاح شد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان مرکزی در این مراسم با اعلام اینکه ۲۱۲ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح‌ها هزینه شده است، افزود: ۱۴ طرح اصلاح شبکه روشنایی معابر به‌منظور تعدیل چراغ‌ها و ۱۲ طرح بهینه‌سازی تابلوهای لوازم اندازه‌گیری فرسوده است که عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

اله‌داد افزود: اصلاح و بهینه سازی ۱۴ طرح به‌منظور تبدیل شبکه سیمی به کابلی خودنگهدار فشار ضعیف نیز آغاز شد و ۷ طرح تعویض شبکه سیمی به کابل نیز به بهره‌برداری رسید.

وی گفت: همچنین چهار طرح بهینه‌سازی و جابه‌جایی شبکه از وسط معابر و سه طرح برای نصب سامانه فتوولتائیک (انرژی خورشیدی) از دیگر طرح‌های افتتاح شده هستند.

وی خاطرنشان کرد: ۷۲ طرح ساماندهی برق فضای شهری، تامین برق متقاضی، رفع ضعف ولتاژ شبکه، رفع حریم، افزایش قدرت و قابلیت اطمینان و کاهش تلفات به‌منظور رضایتمندی مردم اجرا شده است.

اله‌داد اضافه کرد: استان مرکزی به‌عنوان پایتخت صنعتی ایران در همجواری هفت استان در شاهراه تبادل انرژی الکتریکی ایران قرار دارد، این استان ۶۵۰ هزار مشترک برق دارد که ۳۰ درصد آن مربوط به بخش کشاورزی و ۴۰ درصد مربوط به صنعت و بقیه به سایر بخش‌ها اختصاص دارد. این آمار نشان می‌دهد که بیشتر انرژی الکتریکی استان در بخش تولید مصرف می‌شود.

وی کاهش تلفات انرژی از ۱۳ درصد به ۷/ ۱۱درصد تاپایان سال ۹۳، کاهش ۳۳ درصدی خاموشی‌ها در پنج ماه نخست سال جاری و تلاش برای جذب سرمایه‌گذار را از اقداماتی دانست که به‌منظور تحقق سیاست‌های دولت در بخش برق رسانی استان انجام شده است.