جنگ تبلت‌های جدید در بازار تابستانی

دنیای اقتصاد: آخرین ماه تابستان این روزها تبدیل به رونمایی از تبلت‌هایی شده است که بزرگ‌ترین شرکت‌ها در بازار رقابت برای ربودن گوی سبقت از بزرگان تولید در این زمینه به راه انداخته‌اند.

فصل رو به پایان است، اگرچه درحالی‌که در یک ماه اخیر شرکت سامسونگ از تبلت گلکسی تب S۲ در دو سایز ۸.۰ و ۹.۷ اینچی رونمایی کرد و همچنین در برنامه ارائه آنها به بازار اعلام کرد که به زودی این اتفاق خواهد افتاد، خبر از ارائه آنباکسینگ یا جعبه‌گشایی مدل ۷/ ۹ اینچی تبلت Galaxy Tab S۲ سامسونگ در آینده نزدیک می‌رسد که آن را می‌توان از جمله محصولات جدید معرفی شده در ماه سپتامبر به شمار آورد. در بررسی برخی مشخصات این محصول می‌توان به صفحه نمایش ۹.۷ اینچی اشاره کرد که از کیفیت ۲۰۴۸×۱۵۳۶ پیکسل بهره می‌برد. همچنین این تبلت از چیپ‌ست Exynos ۵۴۳۳ استفاده کرده که دو پردازنده چهار هسته‌ای را در خود قرار داده است. ۳ گیگابایت رم و ۳۲گیگابایت حافظه داخلی دارد و از سوی دیگر می‌توان با یک کارت حافظه ۱۲۸ گیگابایتی میزان حافظه داخلی آن را افزایش داد. تبلت گلکسی تب S۲ ۹.۷ ویژگی‌های دیگری هم دارد که می‌توان به پشتیبانی از شبکه‌های ۳G و ۴G اشاره کرد. همچنین سامسونگ یک دوربین پشتی ۸ مگاپیکسلی را برای آن در نظر گرفته است.

از سوی دیگر مایکروسافت هم اعلام کرده که نسل جدید تبلت‌های سرفیس خود را در دو اندازه‌ متفاوت به زودی ارائه می‌کند. چندی پیش در خبرها آمده بود که مایکروسافت به‌زودی نسل جدید تبلت‌های سرفیس خود را به‌عنوان جانشین سرفیس پرو ۳ معرفی خواهد کرد. در همین زمان اما مشخصات منتسب به سرفیس پرو ۴ مایکروسافت در فضای مجازی دست به دست و مشخص شد که مایکرسافت قصد دارد نسل جدید تبلت‌های سرفیس خود را در دو اندازه ۱۲ اینچی و ۱۳ یا ۱۴ اینچی به بازار عرضه کند. بنابراین این خبرها حکایت از این دارد که مایکروسافت در حال توسعه‌ دو نسخه از تبلت‌های سرفیس نسل آینده است، یکی از این نسخه‌ها با صفحه نمایش ۱۲ اینچی همراه است و نسخه دیگر صفحه نمایشی ۱۳ یا ۱۴ اینچی خواهد داشت. هر دو نسخه این دستگاه‌ها با مشخصات سخت‌افزاری قدرتمند همراه خواهند بود که سود خوبی را برای تامین‌کنندگان قطعات این دستگاه‌ها به ارمغان می‌آورند. این تبلت‌ها تا پیش از پایان سال میلادی معرفی خواهند شد.

شرکت ال جی نیز با معرفی یک تبلت جدید برای ارائه در آخرین روزهای فصل گرم اعلام رسمی کرده و از آماده سازی نسخه ۱/ ۱۰ اینچی تبلت جی پد ۲ خبر داده است. این معرفی در آستانه نمایشگاه IFA ۲۰۱۵ صورت گرفته است و در همین حال اعلام شده است که هر دو نسخه وای‌فای و LTE تبلت G Pad II ۱۰.۱ در بازارهای آمریکای شمالی، اروپا و آسیا در دسترس و قابل دریافت خواهد بود. در معرفی این تبلت به باتری بهتر اشاره شده، اما در قیاس با باتری ۸ هزار میلی آمپر ساعتی نسل پیش، باتری این نسل به ۷۴۰۰ میلی آمپر ساعت تقلیل یافته است. G Pad II در دو مدل Wi-Fi و LTE ارائه می‌شود و نسخه‌ای از مایکروسافت آفیس به همراه ۱۰۰ گیگابایت فضای رایگان ذخیره‌سازی OneDrive (تا ۲ سال) همراه با آن عرضه می‌شود.

همچنین سری G Pad ال‌جی برای به دست گرفتن بازار و رقابت با دیگر رقبای خود اعلام کرده که صفحه نمایش بزرگ را با بهترین کارآیی و قیمت ارائه می‌دهند و اعلام کرده که برای جلب توجه کاربران دنیای وب و لذت بردن از محتواهای چندرسانه‌ای، G Pad II ۱۰.۱ را با نمایشگر شفاف WUXGA با رزولوشن (۱۲۰۰×۱۹۲۰) قابلیت‌های بیشتری نسبت به سایر تبلت‌ها ارائه می‌شود. از دیگر ویژگی‌های آن به پردازشگر ۲۶/ ۲ گیگاهرتزی سریع چهار هسته‌ایQualcomm® Snapdragon™ ۸۰۰ با باتری ظرفیت بالای ۷۴۰۰ میلی‌آمپر ساعتی G Pad II ۱۰.۱ می‌توان اشاره کرد.

همچنین در بخش مد کتابخوان (Reader Mode) ال جی با کاهش نور آبی نمایشگر دنبال رضایت مشتریانش است، چراکه اخیرا تحقیقات ثابت کرده که شدت این نورباعث خستگی چشم و تاری بینایی می‌شود، اما حالا با این راهکار خواندن کتاب بسیار خوشایند شده است. همچنین قابلیت Dual Window صفحه نمایش را به دو قسمت تقسیم می‌کند و برای چندکاره‌های حرفه‌ای امکان استفاده از دو اپلیکیشن را به صورت همزمان میسر می‌سازد. ویژگی QuickMemo+ به کاربران این اجازه را می‌دهد که بدون باز کردن اپلیکیشن خاصی و از هر برنامه‌ای یادداشت‌هایشان را بدون معطلی ایجاد و ذخیره کنند و به اشتراک بگذارند.

کریس یی، نایب رئیس و مدیر ارتباطات بازاریابی برای شرکت Mobile Communications ال‌جی گفته است کهG Pad II ۱۰.۱ در پاسخ به نیاز مشتریان و برای استفاده چندرسانه‌ای بهینه‌سازی شده است. به گفته او مشتریان به دنبال نمایشگر بزرگتر، باتری با ظرفیت بیشتر و کارآیی سریع‌تر بودند که این مدل همه اینها را بدون افزایش قیمت به صورت یکجا دارد.

از دیگر مشخصات اصلی این تبلت می‌توان به پردازشگر ۲.۲۶ گیگاهرتزی سریع چهار هسته‌ای Qualcomm® Snapdragon™ ۸۰۰، نمایشگر ۱/ ۱۰ اینچی، WUXGA با رزولوشن (۱۹۲۰×۱۲۰۰)، سیستم عامل اندروید ۵.۱.۱ Lollipop، حافظه میکرو SD/ ۲ گیگابایت و رم/ ۱۶ گیگابایت eMMC، دوربین اصلی ۵ مگاپیکسل، وب‌کم ۲ مگاپیکسل، باتری ۷۴۰۰ میلی آمپر ساعت، اندازه ۲۵۴.۳ x ۱۶۱.۱ x ۷.۸ میلی‌متر، با وزن ۴۸۹ گرم، و قابل اتصال LTE Cat. ۴ CA / Wi-Fi ۸۰۲.۱۱ a, b, g, n, ac / A-GPS / USB ۲.۰ اشاره کرد.